پاپ برای غلبه به استرس خود به چه کسی نامه می‌نویسد؟

پاپ فرانسیس به خبرهایی که تازگی درباره کشمکش‌های داخل واتیکان به گوش می‌خورد و همچنین نسبت به دیگر استرس‌های شغلی‌اش با بی‌اعتنایی و آسودگی‌خاطر برخورد می‌کند و با لحنی مزاح‌آمیز می‌گوید: “من از داروهای آرامش‌بخش استفاده نمی‌کنم”.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از گاردین، پاپ فرانسیس ضمن مصاحبه‌ای با یک نشریۀ ایتالیایی گفت: "با وجود فسادهایی که در واتیکان هست، من آرامش خود را از دست نداده‌ام." پاپ اظهار داشت هنگامی که صرفاً «خورخه ماریو برگولیو» اسقف بوینس‌آیرس بوده، گاهی احساس نگرانی و اضطراب به سراغ او می‌آمده، اما از زمانی که به مقام پاپی رسیده است، دیگر هیچ‌چیز نمی‌تواند به آرامش او لطمه بزند.
 
پاپ تأکید دارد که با وجود مخالفت محافظه‌کاران با اصلاحاتی که او در تعالیم و مدیریت کلیسا پیاده ساخته، به خواب و استراحتش لطمه‌ای وارد نشده است. او شش ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد و اوقاتی را هم به دعا و نیایش سپری می‌کند.

پاپ هشتاد ساله می‌گوید رازی که در غلبۀ او بر استرس نهفته این است که تمام مشکلاتش را در قالب نامه‌هایی به سنت ژوزف یا همان یوسف نجّار می‌نویسد و نامه‌ها را زیر تندیس این قدیس قرار می‌دهد.

برنامۀ اصلاحات پاپ با مخالفت کاردینال‌های محافظه‌کار مواجه شده و تنش‌های داخل واتیکان به‌شدّت افزایش یافته است.
ماه گذشته فرانسیس رئیس «شوالیه‌های مالت» را عزل کرد. هفتۀ گذشته نیز یک سری پوسترهای ضدّپاپ در سراسر شهر رم به دیوارها چسبانده شد.

با وجود تمام اینها، فرانسیس می‌گوید هیچ‌کدام از این اتّفاقات نمی‌تواند آرامش او را بر هم بزند و نیازی به مصرف آرامش‌بخش نیز ندارد. او می‌گوید: "ایتالیایی‌ها درس خوبی به ما می‌دهند؛ این که انسان برای حفظ آرامش نیاز دارد خود را به بی‌خیالی بزند. من در گذشته کاملاً با آنچه اکنون هستم متفاوت بودم. بیشتر نگران و مضطرب می‌شدم، اما حالا دیگر انسان قبل نیستم. از لحظه‌ای که به مقام پاپی انتخاب شدم، حسّ آرامش عمیقی به من دست داده است؛ آرامشی که قابل‌وصف نیست".

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.