استیو بانون و افراطیان اسلام‌ستیز

این هفته دونالد ترامپ استیو بانون را به عنوان استراتژیست ارشد و همچنین مشاور ارشد خود انتخاب کرد. حال آن که بانون تصوّر می‌کند بعضی از افراطیان اسلام‌ستیز، در حوزۀ دین اسلام تخصّص دارند.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از هافنگتن پست، بانون مدیر برنامۀ رادیویی «برایتبارت نیوز» است. او سال گذشته در برنامه‌های خود مصاحبه‌های متعدّدی با افراطیان اسلام‌ستیز انجام داد. این میهمانان اتّهامات کج‌پندارانه‌ و نظریه‌های توطئۀ دروغینی دربارۀ مسلمانان ارائه کردند و بانون هیچ مخالفتی با آنها نشان نداد و حتّی آنها را به عنوان کارشناسان دین اسلام ستود.

پاملا گلر
http://img.huffingtonpost.com/asset/scalefit_630_noupscale/582b38b3180000f703504443.jpeg
بانون گلر را یکی از کارشناسان ارشد در حوزۀ افراط‌گرایی در اسلام، قانون شرع و برتری‌طلبی اسلامی می‌خواند. او یکی از پایه‌گذاران گروه نفرت‌محورِ «پیشگامی شهروندان برای دفاع از آزادی در امریکا» (American Freedom Defense Initiative) است.

«مرکز حقوقی فقر در جنوب» (Southern Poverty Law Center) که فعالیت گروه‌های نفرت‌محور را دنبال می‌کند، گلر را شناخته‌شده‌ترین ایدئولوگ اسلام‌ستیز در ایالات متّحده ‌خوانده است. او دیده‌شده‌ترین چهرۀ جنبش و زنی است که در محکوم‌سازی دین اسلام بسیار سنگدل و خشن است. گلر دین اسلام را افراطی‌ترین ایدئولوژی روی زمین می‌خواند. او گفته است که اوباما درنهان مسلمان است و مسلمانان که دشمن امریکایی‌ها هستند در تمام زوایای دولت فدرال رسوخ کرده‌اند و وزارت امور خارجه نیز اساساً توسط برتری‌طلبان مسلمان اداره می‌شود.

رابرت اسپنسر
http://img.huffingtonpost.com/asset/scalefit_630_noupscale/582b435c180000f70350447f.jpeg
اسپنسر مدیر وب‌سایت اسلام‌ستیزِ «جهادواچ» (Jihad Watch) و یکی دیگر از پایه‌گذاران «پیشگامی شهروندان برای دفاع از آزادی در امریکا» است. بانون، اسپنسر را یکی از برجسته‌ترین کارشناسان جهان در حوزۀ نبرد عظیم علیه بنیادگرایان اسلام خوانده است. به گفتۀ «مرکز حقوقی فقر در جنوب»، اسپنسر یکی از بی‌منطق‌ترین دشمنان اسلام در امریکا و تابع همان ادّعاهای گزاف و غالباً غلط اسلام‌ستیزان است.

اسپنسر نوشته است "اسلام از همان آغاز نیز میانه‌رو یا صلح‌طلب نبوده و تنها دین بزرگ جهان است که سنّت و تعالیمی برای جنگ با کفّار دارد." او می‌گوید اصل اساسی اسلام هجرت به مکانی جدید با هدف فتح و اسلامی‌سازی آنجا است. قلمرو شریعت اسلام گسترش خواهد یافت و تمام امریکا را فرا خواهد گرفت. آزادی در حوزۀ دین لزوماً شامل اسلام نمی‌شود، چراکه این دین آزادی‌های ما را مورد‌تعرّض قرار داده است.
 
فرانک گافنی
http://img.huffingtonpost.com/asset/scalefit_630_noupscale/582b48ab1500002600b0d194.jpeg
گافنی مؤسس «مرکز سیاست امنیتی»، منادی دسیسه‌چینی و اسلام‌ستیزی در امریکا است. بانون وی را یکی از رهبران بزرگ فکری و مردان عمل در میدان نبرد با جهاد خوانده است؛ مردی که فعل خدا را انجام می‌دهد!

بنا به اظهار «مرکز حقوقی فقر در جنوب»، گافنی دچار توهّمات کج‌پندارانه‌ای دربارۀ مسلمانان است، مبنی بر این که آنها از درون مشغول تیشه زدن به ریشۀ غرب هستند. گافنی به بسیاری از چهره‌های سیاسی اتّهام زده که از جانب اخوان‌المسلمین به دولت امریکا نفوذ کرده‌اند و معتقد است که مسلمانان امریکا قصد دارند به طور مخفیانه کنترل دولت امریکا را به‌دست بگیرند.

او می‌گوید اکثر گروه‌های مسلمان امریکا دشمن امریکا و قانون‌اساسی این کشور هستند و تمام مسلمانانی که از شرع پیروی می‌کنند، باید به خاطر فتنه‌انگیزی تحت‌پیگرد قرار گیرند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.