سخنان متفاوت سردار قاآنی درباره امریکا و نیروهای تکفیری

در حالی که بسیاری از شخصیت‌های سخنور در تریبون‌های سیاسی و عبادی، تأسیس گروه‌های تکفیری را به امریکا و غرب نسبت می‌دهند یک مقام عالی‌رتبه در سپاه قدس، امریکا را مؤسس و سازنده گروه‌های تکفیری نمی‌داند.

به گزارش دین‌آنلاین، به رغم آنکه مواضع شخصیت‌های نظام درباره گروه‌های تکفیری و نقش کشورهای غربی در حمایت از آنها بارها به‌صورت مشخص از تریبون‌های مختلف مطرح شده است و انتساب جبهه‌های تکفیری به امریکا از قضایای مورد اتفاق دیده می‌شود که تقریباً همه به صورت کلی همواره از امریکا به‌عنوان مؤسس جبهه‌های تکفیری یاد می‌کنند جانشین فرمانده سپاه قدس در سخنانی گفت: ما مدعی نیستیم که امریکا، تکفیری‌ها و جبهه النصره را درست کرده است، اما امریکا آن‌ها را به جان منطقه خاورمیانه انداخته و فتنه جدیدی را شروع کرده است.

سردار اسماعیل قاآنی در «همایش الگوهای فرماندهی و مدیریتی سردار شهید حسین همدانی» که در دانشگاه افسری امام حسین (ع) برگزار شد،  با بیان این‌که «امریکایی‌ها پس از شکست در جنگ افغانستان و عراق، جنگ سوریه را آغاز کردند»، گفت: امریکایی‌ها پس از این‌که راه‌های‌شان را در افغانستان و عراق بسته دیدند، رفتند و فتنه جدیدی را در سوریه آغاز کردند.

وی افزود: البته ما مدعی نیستیم که امریکا، تکفیری ها و جبهه النصره را درست کرده‌اند، این‌ها از قبل وجود داشتند اما امریکا آن‌ها را به جان منطقه انداخت و فتنه جدیدی را شروع کرد.

وی با تأکید بر این‌که «امسال، سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است»، گفت: این جنگ، جنگ بسیار اساسی است و انسانهایی بسیار مستحکم و محکمی را می خواهد که در صحنه نبرد حاضر باشند و همه حیثت خود را بر سر این جنگ گذارند؛  چرا که به حول و قوه الهی، امسال سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است.

جانشین فرمانده سپاه قدس ادامه داد: البته این جنگ ادامه دارد و اینطور نیست که با حوادث سوریه و عراق به پایان رسد؛ چراکه این جنگ، جنگی براساس هویت و بود و نبود است و این جنگ ادامه پیدا خواهد کرد.
وی همچنین با تشریح اوضاع فعلی جبهه جنگ در استان حلب سوریه، اظهار کرد: امروز می‌بینیم که چه فشاری در جبهه جنگ وجود دارد، بطوری که هفته گذشته حداقل ده هزار نیروی جدید تروریست به حلب آمده‌اند و در ۳۰ نوبت دست به حمله‌های انتحاری زده‌اند.

وی با اشاره به  منطق عملکرد امریکا در روند انجام مذاکرات گفت: امریکایی‌ها بی‌دلیل پای میز مذاکره نیامده‌اند ؛ مذاکره کردن آن‌ها یک حرکت سینوسی است، به شکلی که هر زمان ببیند نمی‌توانند در جبهه جنگ کاری پیش ببرند میز مذاکره را پهن می‌کنند و هرگاه دریابند که می‌توانند در صحنه نبرد به موفقیت برسند، میز مذاکره را کنار می‌زنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.