رهبر انقلاب: نظام امریکا با ارزش‌های انسانی فرسنگ‌ها فاصله دارد

اعتماد در آخرین شماره هفته از دیدار یادگار امام با وزیر جدید ارشاد نوشته و سخنان رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان را منعکس ساخته است.

سیدحسن خمینی: نام نیک وزیر ارشاد برای کسانی می‌ماند که روی عقیده‌شان بایستند
روزنامه اعتماد در صفحه 2 سخنان سیدحسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر ساخته و بر این نکته تاکید کرده که «نام نیک وزیر ارشاد برای کسانی می‌ماند که روی عقیده‌شان بایستند».

یادگار امام با بیان اینکه اهل فرهنگ باید برای فرهنگ اصالت قایل باشند، اظهار کرد: «اینکه فرهنگ ابزاری برای اقتصاد، سیاست و… باشد در جای خود قابل نقد است، اما اهالی این حوزه به‌طور ویژه، نگاه‌شان به فرهنگ نباید ابزاری باشد. به فرهنگ نگاه ابزاری نداشته باشیم ولی این‌گونه نباشد که برای بالا بردن کسی از ابزار فرهنگ استفاده کنیم یا اگر می‌خواهیم کسانی را بر زمین بزنیم فرهنگ را بر سر آنها بکوبیم بلکه فرهنگ را با اصالت خودش مورد اصالت قرار دهیم.»

او با اشاره به جایگاه مهم فرهنگ در جامعه گفت: «وضعیت اخلاق در جامعه متفاوت است و در مقاطع گوناگون یکسان نیست؛ لذا امروز نمی‌توان گفت جامعه در تمام شوون اخلاقی وضعیت بد یا خوبی دارد. آن فرهنگی را که به عنوان اخلاق صحیح و شاخص می‌خواهیم معرفی کنیم و سبک زندگی اخلاقی می‌دانیم از نظر من «اخلاق امام» نام دارد.»

تولیت آستان امام خمینی با توصیه اکید بر اینکه اگر مرد راه نیستید وارد نشوید، گفت: «هر کاری نیازمند ایستادگی است و اگر امروز نام پیامبر بزرگ اسلام نیز بر مأذنه‌ها باقی مانده است به خاطر تحمل سختی‌ها و دشواری‌های فراوان بوده است. در تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… ارزش انسان‌ها در میزان ایستادن آنها است. در دوران مختلف مدیریت وزارت ارشاد نام نیک برای کسانی باقی مانده است که روی عقیده‌شان ایستادند دوره‌های مختلف مسوولیت می‌آیند و می‌روند اما آنچه مهم است این است که انسان در آنچه صحیح می‌داند ثابت قدم باشد.»

رهبر انقلاب: نظام امریکا با ارزش‌های انسانی فرسنگ‌ها فاصله دارد
اعتماد در صفحه 2 به انعکاس سخنان رهبر انقلاب در دیدار با هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخته و از قول ایشان به این فرازها اشاره نموده است:

– آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه‌های امام، ابتکارورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است.

– نظام امریکا با ارزش‌های انسانی فرسنگ‌ها فاصله دارد و هنگامی که امام(ره) می‌فرمود «هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید» یعنی «مرگ بر دولت و نظامی که هیچ سنخیتی با ارزش‌های انسانی ندارد.»

– لگدمال شدن ارزش‌های انسانی و حقوق بشر، تبعیض و نژادپرستی از واقعیت‌های امروز جامعه امریکاست.

– بحران اخلاقی یکی دیگر از مشکلات جامعه امریکا به ویژه سیاستمداران و دولتمردان این کشور است. سخنانی که این دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در هفته‌های اخیر درباره مسائل غیراخلاقی بیان کردند که احتمالا حرف بی‌حساب هم نیست، برای نابودی آبروی امریکا کافی است.

دیگر عناوین برگزیده «اعتماد» امروز:

حسن روحانی: دوشنبه شب مقام معظم رهبری در جلسه مهم مقابله با ‏آسیب‌های اجتماعی این جمله را فرمودند که برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حتی آنهایی که به دین و اسلام اعتقادی ندارند اگر ایران ‏را قبول دارند باید با تمام توان وارد میدان شوند. سپس ایشان فرمود: حتی اگر کسی در عشقش به ایران تردیدی باشد و در وجدان او ‏تردید نباشد باید با همه توان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: فلسطینیان باید «اهریمن» تقاضای از بین رفتن دولت یهودی را از بین ببرند و دفع کنند./ درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها به دولت یهودی مربوط می‌شده و می‌شود و تا زمانی که همسایگان فلسطینی ما با چنین چیزی روبه‌رو هستند رسیدن به صلح سخت‌تر خواهد بود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.