در دهۀ گذشته، کلیسای انگلستان بیش از صدهزار عضو خود را از دست داده است

آمار و ارقام اخیر حاکی از آن بوده‌اند که کلیسای انگلستان در دهۀ اخیر بالغ بر صد هزار نفر از اعضای خود را از دست داده است. حضور مردم در مراسم کلیسا به طور متوسّط سالانه یک درصد کاهش یافته و اکنون به حضیض خود رسیده است. با این حال باز هم در موسم کریسمس و عید پاک شاهد حضور بسیاری از مردم در کلیسا هستیم.

به گزارش دین‌آنلاین به نقل از ایندیپندنت، تعداد اشخاصی که خود را عضو کلیسای انگلیس (انگلیکان) می‌دانند از دهۀ 1960 روند نزولی داشته است. شمار کسانی که در مراسم مذهبی روز یک‌شنبه شرکت می‌کنند نیز از 875هزار نفر در سال 2005 به 754460 نفر در سال 2015 کاهش یافته است؛ این یعنی دوازده‌درصد کاهش ظرف ده سال!

تعداد اشخاصی که هر هفته به کلیسا می‌روند نیز ظرف دهۀ اخیر کاهش داشته است. در سال 2015، 961400 نفر هر هفته در مراسم مذهبی شرکت می‌کردند. در سال 2014 نیز، 977800 نفر هر هفته در مراسم کلیسا شرکت می‌کردند، حال آن که در سال 2005 این رقم حدوداً 1/1 میلیون نفر بوده است.

با این حال تعداد کسانی که در کریسمس به کلیسا می‌روند افت نداشته است و بالعکس شمار افرادی که در سال 2015 در مراسم کریسمس در کلیسا حضور پیدا کردند دو و نیم میلیون نفر بوده است که این رقم نسبت به سه سال گذشته افزایش داشته است.

اما در مراسم عید پاک تعداد افراد کمتری در مراسم کلیسا شرکت کردند. در سال 2015، 1/3 میلیون نفر در مراسم شرکت کردند، اما در سال 2005 این رقم 1/4 میلیون نفر بود.

ویلیام نای (William Nye)، دبیر کلّ «شورای اسقف‌ها» می‌گوید: “کلیسای انگلستان قصد دارد یک‌سری اصلاحات را با هدف معکوس ساختن این سیر نزولی پیاده سازد تا زین‌پس شاهد افزایش شمار کلیساروندگان در تمام مناطق و تمام نسل‌ها باشیم.”

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.