فرانسوا اولاند: فرانسه با دین اسلام مشکل دارد

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه اظهار داشته است که کشور او با دین اسلام مشکل دارد و تعداد مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند بیش از حد است.

به گزارش دین‌آنلاین، به نقل از گاردین،  کتاب "یک رئیس‌جمهور نباید اسرار پنج سال حکومت خود را بازگو کند" در 660 صفحه‌، چکیدۀ بیش از شصت مصاحبه‌ است که نشریۀ "لاموند" با اولاند ترتیب داده است. موضوع مصاحبه‌ها تنوّع بالایی دارد، اما جنجالی‌ترینِ آنها سخنان وی درباره دین اسلام است.

همچنین رئیس جمهوری فرانسه در این سخنان عنوان داشته که ممکن است زنان محجّبه به سمبل «ماریان»(زنی که نماد جمهوری فرانسه است) تبدیل شوند. او همچنین رقیب خود «نیکولاس سارکوزی» را به باد انتقاد گرفته و وی را «دوگل کوچک» خوانده است.

اولاندِ 62 ساله از محبوبیت چندانی در میان مردم برخوردار نیست و لذا معلوم نیست که در دور دوم نیز رئیس‌جمهور فرانسه بشود یا خیر. در کتاب به نقل از اولاند آمده است:
«هیچ شکّی در این نیست ما با دین اسلام مشکل داریم… این سخن من بدان خاطر نیست که اسلام به‌خودی‌خود خطرناک است، بلکه دلیل سخنم آن است که اسلام می‌خواهد به عنوان یک دین در جمهوری فرانسه مطرح شود. مشکل دیگر آن است که ممکن است مسلمانان نسبت به اقدامات افراطیان انتقادی نکنند و امامان نیز مخالف جمهوری عمل کنند… زنان محجبۀ امروز، ماریان‌های فردا هستند؛ یعنی اگر ما شرایط مناسب را برای آنها فراهم کنیم، شکوفا خواهند شد و خود را از قیدوبند حجاب رها خواهند ساخت. شرط می‌بندم که آنها آزادی را به انقیاد ترجیح می‌دهند.»

ماریان، زنی است که تصویرش نماد جمهوری و آزادی به شمار می‌رود. مجسمه بالاتنه ماریان در شهرداری‌های فرانسه وجود دارد و تصویرش بر روی تمبرهای پستی طراحی شده است.
 

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.