پس از مشهد، آغاز مخالفت با برگزاری کنسرت در دیگر شهرها

وقتی امام جمعه مشهد مخالفت خود را با برگزاری کنسرت در مشهد و نواحی تحت نظارت خود اعلام کرد لابد می‌دانست که امامان جمعه شهرهای دیگر کشور نیز به اندازه او توجیهی برای مخالفت کردن با برگزاری کنسرت در شهرهای تحت نظارت خود خواهند یافت، به ویژه آنکه امامان جمعه در شهرهای کوچکتر ممکن است چالش‌های او را برای مخالفت نداشته باشند.

به گزارش دین آنلاین پس از مخالفت حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی با برگزاری کنسرت در مشهد و شهرهای دیگر استان خراسان و در پی آن، موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد با رأی و نظر امام جمعه مشهد، امامان جمعه شهرهای دیگر کشور نیز به صف مخالفت با برگزاری کنسرت در مناطق و توابع امامت جمعه خویش شده‌اند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، با بیان اینکه دولت یازدهم مانند سایر دولت‌ها علاوه بر آنکه نقاط مثبت فراوانی دارد و نقاط منفی نیز در کارنامه‌اش دیده می‌شود، گفت: این چنین نیست که بدون توجه به نقاط مثبت، تنها مسائل منفی دیده شود. انصاف و عدالت در قضاوت باید رعایت شود.
 
او از دولتمردان خواست که به مسائل فرهنگ دینی و انقلابی توجه لازم را داشته و معنویت را به‌عنوان پشتوانه این نظام، تقویت کنند و اجازه ندهند عده‌ای با تشویق افراد به گناه، معنویت را از جامعه بگیرند.
 
امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه وزیر ارشاد گفته است که برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد مقدس به‌خاطر احترام به امام رضا(ع) انجام نمی‌شود، گفت: از آقای وزیر ارشاد سئوال می‌کنم که اگر برگزاری کنسرت حلال است و جایز و بی‌ضرر، چرا خدمت امام رضا(ع) برگزار نمی‌شود؟ اگر حرام است و ضرر دارد، پس برای همه مسلمانان مضر است و حرام. حرام را توسعه ندهید و گناه را تشویق نکنید.

همچنین امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز این هفته با تبریک میلاد امام هشتم با انتقاد از اجرای کنسرت های مستمر در سیرجان گفت : عده زیادی از مردم با مراجعه به ما خواستار توقف کنسرت ها هستند و شما قضاوت کنید حالا که دهه کرامت و میلاد امام رضا است آیا شهر باید تبلیغات کنسرتی داشته باشد یا تبلیغات امام رضایی؟

سیدمحمود حسینی از وزارت ارشاد هم انتقاد کرد و گفت : نباید صدور مجوز اجرای کنسرت بر عهده این وزارت باشد و این کار مراجع تقلید است که مخالف برگزاری کنسرت های مختلط و گناه آمیز هستند لذا من از همین تریبون اعلام می کنم کنسرت و اجرای آن کار فرهنگی نیست و حرف دل مردم این شهرستان این است که ما اینگونه کنسرت نمی خواهیم و مخالف اجرای آن به این سبک بی برنامه هستیم.

خطیب جمعه خواف نیز در ادامه هفته دولت را تبریک گفت و با قدردانی از خدمات و تلاش‌های دولتمردان مردمی، خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه اسلامی ما برگزاری کنسرت نیست که برخی برای جلوگیری از برگزاری آن در مشهد مقدس جوسازی می‌کنند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.