آیت‌الله مکارم شیرازی: مفاسد قبل از انقلاب به غیرت اسلامی امام برخورد و قیام کرد

اعتماد در آخرین شماره هفته، سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی درباره دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی را منعکس ساخته و اولین بازدید اوباما از مسجدی در خاک آمریکا را حائز اهمیت دانسته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مفاسد قبل از انقلاب به غیرت اسلامی امام برخورد و قیام کرد
روزنامه اعتماد در صفحه 3 هشدارهای آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص انتخابات را منتشر ساخته و از قول ایشان در جلسه درس خارج فقه، ایران را یکی از کشورهایی دانسته که در دنیا حرف اول را می‌زند.
 
این مرجع تقلید افزوده است:
– نظام ما نظامی قوی و اسلامی است، در راس آن یک عالم و روحانی است و مردم نیز علاقه‌مند به اسلام هستند.
 
– قبل از انقلاب مسائل ضد‌ارزشی و ضداسلامی بیداد می‌کرد و به قول برخی، تعداد مشروب‌فروشی‌ها در تهران بیش از نانوایی‌ها بود و مفاسد دیگر نیز غوغا می‌کرد.
 
– حضرت امام(ره) مفاسد قبل از انقلاب را دید، به غیرت اسلامی ایشان برخورد و قیام کرد.
 

 
 
مشاوران اوباما: امریکا با اسلام در جنگ نیست
اعتماد در صفحه 3 از نخستین بازدید اوباما از مسجدی در امریکا خبر داده و از قول جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در این باره نوشته است: ما شاهد تمایل خطرناک تعدادی از جمهوریخواهان برای به حاشیه راندن مسلمانان امریکایی هستیم و این مساله بسیار توهین آمیز است.
 
در این گزارش می خوانیم:
– مشاوران اوباما برخی اعضای حزب جمهوریخواه اسلام را مستعد خشونت می‌دانند و مقامات دولت امریکا اکنون نگرانند که گسترش چنین اظهاراتی در جهان این مساله را به ذهن متبادر کند که امریکا با اسلام در جنگ است.
 
– اوباما تاکنون از مساجدی در قاهره و جاکارتا بازدید کرده اما هرگز در داخل خاک امریکا به مسجدی سر نزده بود.
 

– گویا مشاوران رییس‌جمهور امریکا در این اقدام اخیر وی از جورج بوش پسر تقلید کرده‌اند؛ بوش چند روز پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 از مرکز اسلامی واشنگتن بازدید کرد و گفت: اسلام دین صلح است. بوش در جریان سخنرانی‌اش در مرکز اسلامی واشنگتن بخشی از قرآن را خواند و از امریکایی‌ها خواست که خشم خود را بر سر مسلمانان امریکا خالی نکنند.
 
 
 
دیگر عناوین برگزیده «اعتماد» امروز:
رهبر معظم انقلاب اسلامی: باید در مقابل جریان مخالف تفکر انقلابی ایستاد
 
 
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: اسلام دین برابری و برادری است و اگر در جنگ‌های صدر اسلام دقت کنید، متوجه ماهیت دفاعی آنان می‌شوید/ افراطی‌های سرزمین‌های اسلامی، به نام دفاع از اسلام موجب بدنامی مسلمانان می‌شوند/ متاسفانه همه کارهای جاهلانه بوکوحرام به اسم اسلام انجام می‌شود.

اعتماد در آخرین شماره هفته، سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی درباره دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی را منعکس ساخته و اولین بازدید اوباما از مسجدی در خاک آمریکا را حائز اهمیت دانسته است.مرور مطبوعات/ ‌‌پنج‌شنبه 15 بهمن / روزنامه اعتماد

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.