مجلس، تبلیغات پیشگیری از فرزندآوری را ممنوع کرد

نمایندگان مجلس ایران اکثریت آرا هرگونه تبلیغ پیشگیری از بارداری را ممنوع کردند.

این تصمیم در جریان بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور که از سوی شورای نگهبان به مجلس پس فرستاده شده بود، به پیشنهاد کمیسیون بهداشت اتخاذ شده است.
ممنوعیت تبلیغ پیشگیری از بارداری با ۱۲۷ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.
بر اساس بندی از این مصوبه "موارد آموزشی و ضروری در راستای احتراز از تهدیدات سلامت جسمی و روانی مادر و کودک از شمول این قانون مستثنی" شده است.
۸۲ نماینده مجلس که "طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت" را اوایل سال جاری خورشیدی ارائه کرده بودند اقدام خود را "در راستای بیانات مقام معظم رهبری در بازنگری سیاست‌های جمعیتی و اتخاذ مسیر هوشمندانه برای افزایش جمعیت" عنوان کرده بودند.
گفتنی است آیت‌الله خامنه‌ای در مرداد ۱۳۹۱ با تاکید بر اینکه "در سیاست تحدید نسل حتماً باید تجدیدنظر بشود" گفته بودند: "همان‌طور که یک وقتی امام فرمودند، رقم ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون را اول امام گفتند و درست هم هست، باید برسیم به آن رقم‌ها."نمایندگان مجلس ایران اکثریت آرا هرگونه تبلیغ پیشگیری از بارداری را ممنوع کردند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.