تلاش آمریکا برای بازگشایی کنسولگری فلسطین در قدس

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد، دولت آمریکا کنسولگری فلسطین در شهر قدس اشغالی را بازگشایی خواهد کرد.

تام نایدز، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در مصاحبه با روزنامه هاآرتص گفت، دولت آمریکا مصمم است وضعیت موجود در مسجد الاقصی را به همان شکلی که هست حفظ کند و همچنین کنسولگری فلسطین در قدس را برای برقراری ارتباط با طرف فلسطینی بازگشایی کند.

وی افزود، واشنگتن با دولت جدید اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو، علیرغم مواضع افراطی برخی از اعضای آن همکاری خواهد کرد و در عین حال نتانیاهو را فرد باهوشی دانست که فهم بالایی از سیاست آمریکا دارد.

نایدز گفت، نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی روابط خوبی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دارد و واشنگتن می خواهد او نخست وزیر همه اسرائیلی‌ها باشد.

وی درباره اینکه با اعضای تندرو دولت جدید رژیم صهیونیستی یعنی ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ که نتانیاهو توافق کرده در دولت جدید حضور داشته باشند، دیدار خواهد کرد یا نه، گفت، نتانیاهو مسؤول دولت جدید رژیم صهیونیستی است و او با نتانیاهو همکاری خواهد کرد.

نایدز گفت، دولت آمریکا می‌خواهد وضعیت مسجدالاقصی به همان شکل بدون هیچ تغییری باقی بماند و همواره راهکار تشکیل دو کشوری مد نظر باشد. وی افزود، این مواضع را به نتانیاهو و دولت جدیدش منتقل کرده است.

توافق‌های ائتلافی میان حزب لیکود به ریاست نتانیاهو و حزب راستگرای تندرو قدرت یهود به ریاست بن گویر و حزب صهیونیسم دینی به ریاست اسموتریچ جامعه صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

تحلیلگران و سیاستمداران رژیم صهیونیستی می‌گویند، دولت نتانیاهو که در حال تشکیل است، راست‌گراترین، مذهبی‌ترین و نژادپرست‌ترین دولت از زمان تأسیس این رژیم خواهد بود.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.