کتاب «دین و جامعه؛ گفتگو با اندیشمندان آلمانی» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «دین و جامعه؛ گفتگو با اندیشمندان آلمانی» (۱۵ آذرماه) با حضور یونس نوربخش، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها نقد و بررسی می‌شود.

در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی با موضوع بررسی کتاب «دین و جامعه؛ گفتگو با اندیشمندان آلمانی» و با محوریت موضوع گفت‌وگو راهی برای فهم خود و دیگری برگزار می‌شود.

یونس نوربخش، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در این نشست تخصصی سخنرانی می‌کند.

نشست بررسی کتاب «دین و جامعه؛ گفتگو با اندیشمندان آلمانی» روز سه‌شنبه (۱۵ آذرماه) ساعت ۱۳ تا ۱۵ با حضور مدیران و کارشناسان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در محل ساختمان شماره ۱۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

کتاب «دین و جامعه؛ گفتگو با اندیشمندان آلمانی» به کوشش یونس نوربخش و ولف . د. احمد آریس، مجموعه چند گفت‌وگو با تعدادی از صاحب‌نظران و اندیشمندان الهیاتی و اجتماعی آلمانی با محوریت دین است.

با این نظر که در سال‌های اخیر در غرب نیز موضوع دین با توجه به تحولات جهانی و موضوع تروریسم و افزایش تعداد مسلمانان مهاجر در اروپا و همین‌طور فعال شدن موضوع دین در محافل علمی، ابعاد گسترده‌تری یافته است.

در این مجموعه با دیدگاه‌ها و پاسخ‌هایی را که تعدادی از اندیشمندان آلمانی به این موضوع داده‌اند، در باب دین به ویژه تحولات مرتبط با کلیسا و مسیحیت در آلمان آشنا می‌شویم.

برخی از پرسش‌های اصلی این مصاحبه‌ها شامل «معنای دین در زندگی روزمره افراد در این جامعه چیست؟»، «ایمان در خانواده امروزی به چه معناست؟»، «دولت چه نقشی در رابطه با دین دارد؟»، «رابطه بین علوم طبیعی و دین و ایمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» و «رابطه متقابل بین ادیان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» می‌شود.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.