کتاب «روشنگری و بنیادهای فکری فرهنگ مدرن» منتشر شد

کتاب «روشنگری و بنیادهای فکری فرهنگ مدرن» نوشته لویی دوپره با ترجمه سیدمسعود آذرفام توسط انتشارات ققنوس شد.

کتاب «روشنگری و بنیادهای فکری فرهنگ مدرن» نوشته لویی دوپره با ترجمه سیدمسعود آذرفام توسط انتشارات ققنوس در ۵۳۶ صفحه و با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه با قیمت ۲۱۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شد.

این کتاب شرحی است بر آرای اندیشمندان دورۀ روشنگری در حوزه‌های گوناگون و تأثیری که بر شکل‌گیری فرهنگ مدرن گذاشته‌اند.

روشنگری و بنیادهای فکری فرهنگ مدرن شرحی توصیفی و انتقادی بر جنبش روشنگری است که تقریباً به تمام جوانب این جنبش می‌پردازد و تأثیر آن را در مقولات مختلفی چون فلسفه، هنر، ادبیات، تاریخ، سیاست، اخلاق و دین مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه مؤلفه‌های روشنگری بر بنیادهای فکری فرهنگ مدرن سایه افکنده‌اند.

لویی دوپره، استاد بازنشستۀ دپارتمان مطالعات دینی دانشگاه ییل، در حوزۀ مدرنیته آثار مهمی در کارنامۀ خود دارد. پیشینۀ مذهبی او، آثارش دربارۀ مدرنیته به معنای دقیق کلمه علمی‌اند و چندان اثری از پیش‌داوری‌ها و جانبداری‌های مذهبی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

تری ایگلتون در تعریف این کتاب آورده است: کتاب پروفسور دوپره، که هنر، اخلاق، دین، علم، فلسفه، نظریه اجتماعی و دیگر موارد دوره روشنگری را دربرمی‌گیرد، شگفتی‌ای در فضل و دانش است. این کتاب حاصل پژوهشی سترگ است و می‌تواند مقدمه‌ای عالی برای ایده‌های روشنگری باشد.

دانلد ورین نیز نوشته است: این کتاب خواندنی مخاطبان خود را به بازاندیشی در روشنگری و دیدن جنبه‌های مثبت آن وامی‌دارد. همچنین بر مباحث کنونی‌ای که مدرنیته مطرح کرده است پرتو تاریخی تعیین کننده‌ای می‌افکند.

منبع: ایلنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.