مخالفت اکثر یهودیان آمریکا با ترامپ

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که سه‌چهارم یهودیان آمریکا باور دارند دونالد ترامپ و جنبش «آمریکا را دوباره باعظمت کنیم» یا «ماگا» تهدیدی علیه آن‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی، این نظرسنجی تازه یک موسسه حامی رژیم صهیونیستی با نام گروه «جی استریت» نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از رای‌دهندگان یهودی در آمریکا به دموکرات‌ها رای داده‌ و تنها ۲۵ درصد از آنان به جمهوری‌خواهان رای داده‌اند.

همچنین ۷۶ درصد از رای‌دهندگان باور دارند که دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه مسبب افزایش یهودی‌ستیزی در آمریکا هستند و ۷۴ درصد، ترامپ و جنبش ماگا را «تهدیدی علیه یهودیان در آمریکا» می‌دانند.

جرمی بن آمی، رئیس موسسه جی استریت گفت: افزایش یهودی‌ستیزی، برتری‌طلبی سفیدپوستان و جریان راست افراطی به رهبری ترامپ و حزب جمهوری‌خواه، زنگ خطر را در بخش اعظمی از جامعه یهودیان به صدا درآورده است.

همچنین ۷۲ درصد از شرکت‌کننندگان در این نظرسنجی، با تصمیم کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در حمایت از کاندیداهایی در انتخابات کنگره که حامی تل‌آویو هستند اما با تایید نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ موافقت نکردند، مخالف هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثر رای‌دهندگان یهودی در آمریکا شدیداً با شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی مخالف هستند و ۳۷ درصد از آنان باور دارند که رژیم صهیونیستی باید همه ساخت‌وسازها را متوقف کند.

همچنین ۶۸ درصد از رای‌دهندگان از محدود کردن کمک سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و آن را کمکی برای ارتش این رژیم در اشغال مناطق فلسطینی می‌دانند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.