«افلاطون‌های پست‌مدرن» منتشر شد

کتاب «افلاطون‌های پست‌مدرن» که مجموعه‌ای از آراء و نظریات 5 فیلسوف بزرگ در مواجهه با نظرات افلاطون است روانه بازار نشر شد.

این کتاب اندیشه‌های نیچه، هایدگر، گادامر، اشتراوس و دریدا در مواجهه با نظرات و آراء افلاطون است که توسط نشر ترجمان منتشر شده است.

نیچه، هایدگر، گادامر، اشتراوس و دریدا را می‌توان 5 فیلسوف مهم پست مدرن دانست که کوشیدند محدودیت‌های عقل‌گرایی مدرن را آشکار کنند و راهی برای نقد آن بگشایند. اما طرح فکری این 5 متفکر با پیروی از الگوی مشابه شکل گرفته است؛ همه آن‌ها، برای گذر از آخرین مرحله سنت فلسفی غربی و کشف معنای اصیل فلسفه‌ورزی، به سرآغاز فلسفه غربی یعنی افلاطون رجوع کردند.

کاترین زاکرت در این کتاب می‌کوشد ابتدا اندیشه این متفکران و مواجهه‌شان با افلاطون را به نحوی دقیق و موشکافانه تبیین کند و توضیح دهد که پست‌مدرن بودن آن‌ها دقیقا چه معنایی دارد. سپس فلسفه این متفکران را به عرصه عملی پیوند می‌دهد و تبعات سیاسی و اجتماعی آن را می‌کاود.

حاصل کار او کتابی است که هم طرحی یکپارچه و به‌هم پیوسته از تفکر فلسفی غربی برای خواننده مهیا می‌کند و هم نشان می‌دهد که چگونه این پنج فیلسوف، برای عبور از بحران‌های سیاسی و اجتماعی معاصرشان، سنت خود را بازخوانی و نقد کردند.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.