چاپ سوم کتاب «شجره ممنوعه» منتشر شد

کتاب «شجره ممنوعه» نوشته زهرا قاسمی از سوی انتشارات اندیشه طلایی به چاپ سوم رسید.

کتاب «شجره ممنوعه» نوشته زهرا قاسمی چشم اندازی از نگاه به خلقت و هستی که پیرامون انسان و تاثیری که بر افعال جهان پدید آورده از حوادث پیشین و کنونی است که به تازگی توسط انتشارات اندیشه طلایی به چاپ سوم رسیده است.

دسته‌ای که خواهان پاشیدن بذر امید، سرزندگی، خیرخواهی و زیستن با روح، تن و جسم سالم در محیطی طبیعی و بزرگ که زمینه حیات انسان تا رسیدن به «انسان کامل» را دربردارد و اقوامی که دست در دست شیاطین سمبل رذالت و پستی از گذشته تا کنون بودند. حتی خلقت آدم و حوا هبوط بر زمین و چگونگی پیدایش خط حیات در طبیعت جهان رمز و رازهای نهفته و آشکار سخن به میان آورده است. افعالی چون قیام حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و عاشورا که سرخ‌ترین حادثه تا ظهور منتقم آل‌محمد (صل الله علیه و آله) که سبزترین آن است.

دسیسه‌ها و مکرهای پشت پرده یهود و شیاطین ستم‌روا که در طول تاریخ امان از انسان‌ها بریده‌اند و در پرورش روحیه تخریب و تزویر همچنان سالهای متمادی کار می‌کنند و تا آنجا مباحث این اثر پیش می‌رود که راه سعادت و شقاوت را در این بیان می‌کند. از جزییات حقایقی پرده برمی‌دارد که روی زندگی انسان از بدو تولد و حتی قبل از آن اثر گذاشته و متأسفانه نیازمند تدبیر و چاره‌اندیشی است. از تغذیه‌های ناپاک و پاک، شناسایی طبع و مزاج‌ها، به مخاطره انداختن سلامت روح و روان و جسم انسان با تعمدهای سودجویانه برای بازداشتنش به رسیدن قله‌های کمال و اندیشه و حتی ثمره خوردن از ممنوعیاتی که ضررهای بی‌شمار دربردارد و البته با هدف‌های فراوان از جمله گشودن راه کسب و تجارت و رونق عده‌ای حتی به قیمت قربانی‌های فراوان از جمله شاکله‌های کتاب است.
در فصل ابتدایی کتاب که به طبع و مزاج‌ها پرداخته تا شروعی برای فصل‌های بعدی باشد و خواننده را با دنیا و مافیها و قوانین طبیعت مورد بحث می‌گذارد. همچنین در فصل هفتم جریانات وارد بر زندگی بشر را که تبیین خلق و خوی آدمی و تاثیر آن تا نقطه‌های حساسی از شجره ممنوعه در تقابل شجره طیبه و برکندن شجره خبیثه را با یادآوری آیات شریفه از قرآن‌کریم فرا می‌گیرد. و آنچه بر جذابیت خواندن کتاب می‌افزاید موضوعاتی از روابط‌اجتماعی انسان می‌باشد و ریشه‌یابی آسیب‌ها از خبائثی مانند ترویج فساد و پیدایش مرض‌های ناعلاج روحی و جسمی توسط امکانات فعلی مانند نفوذ افکار شیطانی از طریق فضای مجازی، ایجاد اختلال در تغذیه سالم و روان، انتشار فرهنگ ناسالم که همگی از سوی معاندنان و دشمنان است که بر جزئیات رفتار، منش و زیستن مسلمانان جهان باعث بروز عامل کنش و واکنش‌هایی می‌شود و متأسفانه پیامدهای سو آن مشهود است برای آگاهی، هشدار و چاره‌اندیشی بیان شده است.
بروز پدیده‌های ناخوشایندی که در برهه‌های مختلف به‌وجود آمدند مانند اسلام‌هراسی هولوکاستها، القاعده، تقویت مذاهب منحرف، تقویت روحیه تبرج و خودنمایی، کاهش اعتماد به نفس انسان‌ها تا رسیدن توسط بروز عمل‌های جراحی زیبایی، پیکرتراشی و غیره و در نتیجه از بین بردن رضایت انسان از خدا که ریشه در ناسپاسی دارد و خط ‌مشی‌های نفوذی و شیطانی است که مزاج و تاثیر سموم و عدم نفوذی‌ها راهکار را نشان می‌دهد و معرفی می‌کند.

نگاه جهان‌بینی به حقایق بشر، محیط و سلامت عوامل مؤثر در سرگردانی بشر در تامین سلامت جسم و روح و برچیدن دام‌های شیطانی در این راستا در تمام مباحث کتاب دیده می‌شود و اگر چه نویسنده خود را خالی از ادعا و منیت می‌داند نگاهش به پدیده خلقت و دایره ممنوعیاتی که هر کدام دردسرهای فراوان برایش ایجاد می‌کند ممکن نیست همیشه مسائل دور و حاشیه‌ای باشد بلکه به شیوه‌های عادت و باور و عجین شدن با زندگی هستند و خطرات فراوانی برای انسان ناآگاه خواهند داشت. دقیقاً عکس این موضوع هم وجود دارد دانستن اصول حیات و زیستن، استفاده از منابع طبیعی سالم آشامیدنی و خوراکی‌ها و سپاس از رحمت بی‌انتهای الهی که هر پدیده و خلقتش معجزه برتر می‌تواند باشد و برای انسان و در خدمت او آفریده شده است تا باعث رسیدن به قرب حقیقی شود. نکته قابل ذکر اینکه سلامت عقل و اندیشه به سلامت تن و جسم ارتباط دارد و لازمه ارتقا فکری رعایت همین اصل است.
با اینکه طب نوین در دو قرن اخیر به‌وجود آمده است و در درمان‌ها بسیار مؤثر و نجات بخش بوده اما طب سنتی از هزاران سال قبل قدمت داشته و ریشه و درمان علم و طب کنونی برگرفته و برپایه همین طب سنتی و قدیم می‌باشد یا می‌توان این گونه گفت که ریشه طب جدید در علم سنتی و قدیم است که البته منافاتی ندارد که هر دو کنار هم به تعدیل و ترویج سلامت انسان کمک کنند اگر چه گام‌های شیطانی شرق و غرب در مبارزه با این اصول آرام نبوده و در تلاشند اما این نوع جنگ‌های شوم علیه مهدویت، نسل کشی‌ها تا پدیدار گشتن انواع فتنه‌های طبابت آلوده و سمی که از این گذرگاه‌ها هم چشم نبسته‌اند این کتاب هوشمند و مفید یاری گر جسم و روح انسان در مسیر آرامش و سلامت است.

چاپ سوم این کتاب در ۱۹۲ صفحه و قیمت ۴۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: ایبنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.