درخواست مسجد کبک کانادا از قانون‌گذاران برای ممنوعیت حمله اسلحه

رئیس مسجد شهر کبک کانادا از قانونگذاران این کشور خواست حمل اسلحه‌های غیرشکاری و تهاجمی را ممنوع کنند.

به نقل از آناتولی، بوفلجه بن عبدالله، رئیس(تولیت) مسجد شهر کبک که در آن شش نمازگزار در یک تیراندازی مرگبار در سال ۲۰۱۷ کشته شدند گفت که لایحه جدید موسوم به C-۲۱ باید شامل ممنوعیت سلاح‌های نیمه خودکار تهاجمی باشد که به طور معمول برای شکار استفاده نمی‌شوند. وی اظهار کرد: ما به سلاح‌های جنگی نیاز نداریم.

بوفلجه بن‌عبدالله روز پنجشنبه در مقابل کمیته امنیت عمومی مجلس عوام در حال مطالعه لایحه C-۲۱ حاضر شد و گفت که «مارکو مندیسینو»، وزیر ایمنی عمومی قبلاً به او اطمینان داده است که اصلاحیه‌ای برای تعریف واضح و غیرقانونی سلاح‌های سبک تهاجمی در دست تهیه است.

وی تصریح کرد: دولت باید این کار را انجام دهد؛ وقتی آقای مندیسینو به مسجد آمد، این موضوع را شفاهی با او در میان گذاشتیم.

این لایحه همچنین خرید، فروش، واردات و انتقال مالکیت تفنگ‌های دستی در کانادا را غیرقانونی می‌کند.

فردی به نام الکساندر بیسونت در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ (۱۰ بهمن ۱۳۹۵) پس از نماز عصر به مرکز فرهنگی اسلامی شهر کبک رفت. او در ابتدا سعی کرد با استفاده از یک تفنگ نیمه اتوماتیک نمازگزاران را به رگبار ببندد که این اسلحه عمل نکرد و او از یک اسلحه دیگر استفاده کرد.

او در کمتر از دو دقیقه، شش نمازگزار را کشت و ۱۹ نفر را مجروح کرد که پنج نفر دچار جراحات عمیق شدند. بیسونت، ۳۱ ساله به شش فقره قتل و شش اقدام به قتل متهم شد. این بدترین تیراندازی در یک محیط دینی در تاریخ کاناداست.

دولت جاستین ترودو سرانجام حدود ۱۵۰۰ نوع سلاح گرم را در ماه می ۲۰۲۰ ممنوع کرد. دولت اعلام کرد این سلاح‌ها که شامل AR-۱۵ (محبوب‌ترین تفنگ آمریکا) و Ruger Mini-۱۴ می‌شود، برای شکار مورد نیاز نیستند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.