افتتاح کتابخانه مخصوص نابینایان در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس اداره کتابخانه فاطمی از راه اندازی کتابخانه روشندلان در حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

محمد عباسی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه روشندلان عنوان کرد: کتابخانه فاطمی برای خدمت‌رسانی به زائران نابینا اقدام به راه‌اندازی کتابخانه روشندلان به صورت قفسه باز در رواق علامه مجلسی واقع در ضلع شمالی شبستان امام خمینی (ره) کرده است.

وی ادامه داد: کتابخانه ویژه روشندلان در دو بخش خواهران و آقایان فعالیت دارد، بیش از ۲۰۰ جلد منابع با خط بریل برای روشندلان در کتابخانه ویژه حرم مطهر در رواق علامه مجلسی و شبستان نجمه خاتون وجود دارد که افراد نابینا و کم‌بینا می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی بابیان اینکه منابع بریل کتابخانه نابینایان در موضوعات قرآن، اهل‌بیت (ع)، ادعیه، زیارات، اشعار، احکام، عقاید، داستان و دیگر موضوعات است، گفت: ازجمله منابعی که می‌توان نام برد نهج‌البلاغه، مفاتیح‌الجنان، برگزیده مفاتیح، آشنایی با اصول دین، مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا (ع)، داستان زندگی امام حسین (ع)، درّ عصمت مروری بر زندگانی حضرت معصومه (س) و موارد دیگر است.

عباسی یزدی بابیان اینکه تعداد مراجعه به کتابخانه ویژه روشندلان محدود است و افراد ثابتی از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند، اظهار کرد: استفاده از کتب بریل موجود در این کتابخانه نیاز به ثبت‌نام ندارد و افراد می‌توانند بامراجعه به این کتابخانه با ارائه مشخصات کتاب را به صورت امانی دریافت کنند.

رئیس اداره کتابخانه فاطمی افزود: کتابخانه ویژه روشندلان حرم مطهر حضرت معصومه (س) هر روز در دو شیفت صبح و عصر فعال است و از ساعت ۸ صبح تا۱۴:۳۰ و از ساعت ۱۵ تا ۲۳ به زائران خدمات می‌دهد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.