عفو بین‌الملل از لبنان خواست از بازگرداندن آوارگان سوری صرف نظر کند

در پی تصمیم لبنان برای بازگرداندن آوارگان سوری به سوریه، سازمان عفو بین‌الملل از لبنان خواست از این تصمیم صرف نظر کند.

به گزارش سایت النشره، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از لبنان خواست که در تصمیم بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان بازنگری کرده و مقدمات اجرایی کردن این تصمیم را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: مقامات لبنانی در تلاشند تا دامنه آنچه را که “بازگشت داوطلبانه” می‌خوانند، گسترش دهند و این طرح از چهار سال قبل در حال اجرا است.

عفو بین‌الملل همچنین تاکید کرد: این درحالی است که آوارگان سوری مقیم در لبنان در موضع و موقعیتی قرار ندارند که بتوانند آزادانه درباره بازگشتشان به سوریه تصمیم بگیرند.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که لبنان در صورت اجرایی کردن این تصمیم آوارگان سوری را به خطر می‌اندازد.

ان سازمان در ادامه خواستار افزایش کمک‌های جامعه بین‌الملل به آوارگان سوری در لبنان به دلیل بحران اقتصادی شدید این کشور شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که میشل عون، رئیس جمهوری لبنان چهارشنبه شب در سخنانی درباره موافقت لبنان با توافق ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی تاکید کرد که پرونده آوارگان سوری را نیز همچنان پیگیری می‌کند و روند بازگشت آنها به کشورشان از هفته آینده آغاز خواهد شد.

تعداد آوارگان سوری مقیم لبنان بر اساس برآوردهای رسمی حدود ۱.۵ میلیون نفر است و اکثر آنها از شرایط سخت زندگی به ویژه با تشدید بحران اقتصادی از پایان سال ۲۰۱۹ رنج می‌برند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.