اهدای کمک‌های مسجدی در انگلیس به سیل‌زدگان پاکستان

مسجدی در «میدلزبرو» در یورکشایر شمالی انگلیس، برای سیل‌زدگان پاکستان کمک‌های غذایی و دارویی جمع‌آوری کرد.

به گزارش گزت لایو، مسجدی در میدلزبرو در یورکشایر شمالی، کمک‌ها و تجهیزات پزشکی اهدایی مردم را برای سیل‌زدگان در پاکستان ارسال کرد.

مسجد مرکزی (Central Masjid) میزبان یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی بود و ۳ هزار و ۵۸۵ پوند جمع آوری کرد که صرف خرید تجهیزات پزشکی و غذایی شد که به پاکستان ارسال شد. این کمک‌ها را نیروهای امدادی به سیل‌زدگان مستقر در اردوگاه‌های سند خواهند داد.

در این کمپین اعضای مسجد گرد هم آمدند تا پول نقد جمع‌آوری کنند و خانواده‌ها در روز دوم سپتامبر کمک‌های مالی خود را اهدا کردند.

گوهر احسان، رئیس مسجد مرکزی گفت: از حمایت همه اعضای مسجد مرکزی تشکر می‌کنیم و با همکاری ارتش پاکستان در حال توزیع جیره بین آسیب‌دیدگان سیل در سند هستیم.

این در حالی است که مقامات پاکستانی گفته‌اند ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا آب‌های ناشی از سیل در مناطق آسیب‌دیده این کشور فروکش کند.

سیل‌های ناشی از باران‌های موسمی بی سابقه و ذوب‌شدن یخچال‌های طبیعی در مناطق کوهستانی شمالی پاکستان تاکنون جان بیش از ۱۴۰۰ نفر را گرفته و ۳۳ میلیون نفر دیگر را تحت تأثیر قرار داده است و خانه‌ها، جاده‌ها، خطوط راه آهن، دام‌ها و محصولات کشاورزی را از بین برده است.

در حال حاضر برآورد می‌شود که خسارات وارده ناشی از سیل به پاکستان به بیش از ۳۰ میلیارد دلار برسد که این میزان سه برابر برآورد قبلی است.

اگرچه وقوع سیلاب در پاکستان حادثه متداولی است؛ اما به گفته مردم کشور، بارش‌های اخیر بسیار متفاوت و فراتر از بارندگی‌هایی بوده که پیش از این گزارش شده است.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.