اعتراض کارکنان گوگل و آمازون به همکاری با اسرائیل

ده‌ها نفر از کارمندان گوگل و آمازون در اعتراض به ارائه فناوری جاسوسی از سوی این شرکت‌ها به رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.

به گزار مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ده‌ها کارمند گوگل و آمازون، کارکنان شرکت‌های فناوری آمریکایی و همچنین شماری از ساکنان محلی، در اعتراض به ارائه فناوری جاسوسی از جانب این شرکت‌ها به رژیم صهیونیستی، در مقابل دفاتر این دو شرکت تظاهرات کردند.

شهرهای سانفرانسیسکو، نیویورک، سیاتل، آتلانتا، سیلیکون ولی در کالیفرنیا و دورهان در کارولینای شمالی، شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به رژیم صهیونیستی بود.

معترضان از این دو شرکت خواستند تا قرارداد ۱,۲ میلیارد دلاری پروژه نیمبوس را لغو کنند که بر اساس آن بانک اطلاعاتی دولت اشغالگر، ارتش و پلیس به فناوری پیشرفته انتقال می‌یابد.

در جریان این تظاهرات، آریل کورن، مدیر مستعفی گوگل، درباره نحوه انتقام گوگل از او به دلیل مخالفت با پروژه نیمبوس و تصمیم به انتقال وی به شعبه این شرکت در برزیل سخن گفت.

این تظاهرات به دعوت اتحادیه کارگران «گوگل» و سازمان «نه به فناوری آپارتاید» برگزار شد

محدود کردن محتواهای فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام و فیس‌بوک در کنار فراهم کردن ابزارهای گسترده برای جاسوسی از فعالان فلسطینی، اعمال فشار بر طرفداران حقوق فلسطینی‌ها و تبلیغ علیه فلسطینی‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که رژیم صهیونیستی با همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری در راستای تحکیم اشغالگری و تضییع بیشتر حقوق مردم فلسطین انجام داده است.

سال گذشته استفاده گسترده رژیم صهیونیستی از بدافزار جاسوسی پگاسوس به یک رسوایی گسترده در سطح جهان منجر شد، با این حال از سوی جامعه جهانی اقدام معناداری در محدود کردن این اقدامات صورت نگرفت.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.