عفو بین الملل دولت هند را به نقض حقوق بشر در جامو وکشمیر متهم کرد

عفو بین‌الملل دولت هند را به نقض حقوق بشر و سرکوب روزنامه‌نگاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتینک، آکار پاتل، رئیس عفو بین‌الملل هند با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: «سه سال است که جامعه مدنی و رسانه‌ها در جامو و کشمیر مورد سرکوب وحشیانه دولت هند قرار گرفته‌اند و این دولت با استفاده از سیاست‌ها و قوانین سخت و اقدامات غیرقانونی، مخالفان را سرکوب می‌کند.»

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که دست کم ۲۷ روزنامه‌نگار از ۵ اوت ۲۰۱۹ بازداشت و دستگیر شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این سازمان نظارتی ۱۳۴۶ پرونده موجود در وبسایت دادگاه عالی جامو و کشمیر را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که تا ۱ اوت ۲۰۲۲ تعداد دادخواست‌های کتبی ۳۲ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش بازداشت غیرقانونی در سه سال گذشته است.»

پاتل در پایان این بیانیه افزود: «اقدامات غیرقانونی و مواضع ناعادلانه‌ای که نقض حقوق بشر را به دنبال دارد باید فورا حذف شوند. مقامات هندی باید فورا به سرکوب طولانی مدت در جامو و کشمیر پایان دهند.»

مقامات دهلی نو روز ۵ اوت ۲۰۱۹ ماده ۳۷۰ قانون اساسی این کشور که به منطقه با اکثریت مسلمان جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کرد را لغو کردند. طبق قانون جدید، جامو و کشمیر به جای ایالت بودن به یک سرزمین اتحادیه تبدیل شد. بخش شرقی جامو و کشمیر نیز به یک سرزمین اتحادیه مجزا ذیل عنوان «لداخ» درآمد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.