افتتاح مرکز تجارب مسلمانان در دانشگاه آریزونا

دانشکاه ایالتی آریزونا مرکز تجارب مسلمانان را راه‌اندازی کرده‌است تا تجربیات مسلمانان آمریکایی و کمک به جامعه و همچنین ایجاد تعلق خاطر برای دانشجویان مسلمان در محوطه دانشگاه را برجسته کند.

به گزارش میدل ایست آی، مرکز تجارب مسلمانان دانشگاه ایالتی آریزونا (CME-US)، با هدف پیشبرد تحقیقات و افزایش دانش عمومی در مورد تاریخ مسلمانان در ایالات متحده و کمک‌های فراوان آنها به جامعه و فرهنگ آمریکا راه اندازی شده است.

چاد هاینز، دانشیار دانشکده مطالعات تاریخی، فلسفی و دینی در دانشگاه آریزونا و از دست‌اندرکاران این طرح گفت: ما در ایجاد این مرکز سعی کردیم موفقیت‌ها و دستاوردهای مسلمانان را معرفی کنیم.

وی افزود: این ارزش‌ها با اخلاق اسلامی همزیستی و کار به نفع اجتماع که در جوامع مسلمان آمریکایی و تجربیات آن‌ها مشهود است، ارتباط دارند و فرصتی منحصر به فرد برای این مرکز به منظور ایجاد پل بین ادیان مختلف فراهم می‌کنند.

این دانشگاه بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد و بیش از ۸۰۰۰ دانشجو، استاد و کارمند مسلمان در آن فعال هستند.

جفری کوهن، رئیس بخش علوم انسانی این دانشگاه می‌گوید: نمی‌توان سهم مسلمانان در تاریخ و فرهنگ جهان را نادیده گرفت و تجربه مسلمانان در ایالات متحده به شکل‌گیری کشور کمک کرده است.

این مرکز همچنین تنوع و خلاقیت مسلمانان آمریکایی و کمک آنها به فرهنگ آمریکا را با میزبانی از رویدادهای مختلف از جمله شعرخوانی و اجرای موسیقی برجسته خواهد کرد.

هاینز افزود: با ایجاد فضایی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود، دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان از شناخت یکدیگر و درک این موضوع که تفاوت‌های اجتماعی-فرهنگی می‌تواند به بهبود جامعه‌ کمک کند، سود می‌برند.

این مرکز جدید دانشگاه آریزونا همزمان با چند طرح آموزشی مختلف در سراسر کشور ساخته شده که با هدف اشتراک‌گذاری داستان جمعیت مسلمان آمریکا راه‌اندازی می‌شود.

یکی از برجسته ترین این مراکز، موزه میراث اسلامی در واشنگتن دی‌سی است که تاریخ اسلام را به نمایش می‌گذارد. جمعیت دقیق جامعه مسلمانان آریزونا نامشخص است و گزارش‌های مختلف از منابع محلی این تعداد را بین ۵۰ هزار تا ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.