تخریب مدرسه مسلمانان هند و بازداشت مسئولان به اتهام افراط‌ گرایی

مقامات ایالت آسام هند یک مدرسه مسلمانان را تخریب و ۳۷ نفر از جمله مدیر مدرسه و معلمان را به اتهام ارتباط با سازمان‌های افراطی دستگیر کردند. افراط گرایی دینی در هند به رغم سالها همزیستی مسلمانان هند و هندوها رو به افزایش است.

به گزارش بالبلدی، مقامات ایالت آسام هند پس از دستگیری ۳۷ نفر از جمله مدیر مدرسه و معلمان به اتهام ارتباط این مدرسه با سازمان‌های افراطی، مدرسه مرکز معارف قرآن را تخریب کردند. این مدرسه سومین مدرسه مسلمانان هند است که پس از دستگیری‌ها توسط دولت آسام تخریب می‌شود.

به گزارش ایندین اکسپرس، مسئولان این منطقه در گفتگو با رسانه‌ها مدعی شده‌اند که این مدرسه از نظر ساختاری ضعیف و برای حضور انسان ناامن است، زیرا ساختمان‌های آن بر اساس اصول فنی ساخته نشده است.

شاهدان عینی از منطقه نیز گفتند که پلیس برای یافتن یک فرد بازداشت شده مرتبط با گروه‌های اسلامی در مدرسه جستجو کرد و سپس روند تخریب آغاز شد.

ناامیدی مسلمانان هند از محاکمه مهاجمین

المعارف القرآنیه سومین مدرسه اسلامی است که توسط دولت هند در ایالت آسام تخریب شد. در اوایل ماه اوت مدرسه دیگری هم در منطقه موریگان تخریب شد و مفتی آن با ادعای ارتباط با گروه «انصاراسلام» در بنگلادش دستگیر شد.

یک سال پیش، کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیپی از تیراندازی پلیس هند به یک مسلمان از فاصله نزدیک در ایالت آسام به اشتراک گذاشتند. ویدئو نشان می‌داد که آنها به لگدزدن و ضربات چوب به مرد در حالی که روی زمین افتاده بود ادامه می‌دهند. این صحنه خشم اعراب و مسلمانان را برانگیخت و به دنبال آن کمپینی برای تحریم محصولات هندی راه اندازی شد.

آیا کرونا سبب شد ماجرای کشتار مسلمانان هند به فراموشی سپرده شود؟

گزارش‌ها در آن زمان حاکی از آن بود که مقامات هند هزاران مسلمان را از این ایالت اخراج کرده و خانه‌های آنها را به بهانه اینکه در زمین‌های دولتی ساخته شده‌اند، تخریب کرده‌اند.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.