تأکید مقتدی صدر بر ائتلاف با گروه های غیر شیعی

مقتدی صدر با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر بر تشکیل دولت توافقی طی ائتلاف با نیروهای غیر شیعی تأکید و عملا پیشنهاد ائتلاف به چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه را رد کرد.

میدل ایست نیوز: «مقتدی صدر» با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر بر تشکیل دولت توافقی و ائتلاف با نیروهای غیر شیعی تأکید و عملا پیشنهاد ائتلاف به چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه را رد کرد.

او در بیانیه‌ای نوشت که امروز دیگر برای فرقه‌گرایی و نژادگرایی جایی نیست و باید دولت اکثریتی تشکیل شود که در آن شیعیان و سنی‌ها و کردها و اقلیت‌ها از حقوق یکدیگر دفاع کنند.

صدر افزود که همچنین امروز جایی برای فساد نیست وهمه فرقه‌ها در کنار هم برای دفاع از اصلاحات همکاری می‌کنند.

وی همچنین تأکید کرد که امروز دیگر جایی برای «شبه‌نظامیان» نیست و همه از نیروهای امنیتی و ارتش و پلیس دفاع می‌کنند و قانون با دستگاه قضائی پاکدست از همه بالاتر جای می‌گیرد.

صدر افزود که «تصمیم‌گیری ما عراقی شیعی سنی کردی ترکمانی مسیحی فیلی شبکی ایزدی صابئی» است و این عراق ملی است که نه شرقی است و نه غربی.

صبح امروز چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه (بیت شیعی) با انتشار بیانیه‌ای به طور خاص از جریان صدر دعوت کرد تا ائتلاف فراگیر شیعیان تشکیل شود.

این ائتلاف تأکید کرد که همان‌طور که کردها و اهل سنت در آستانه جلسه مجلس اعلام اتحاد کرده‌اند، شیعیان نیز لازم است چنین کنند و همه با هم متحد شوند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.