مسجد جامع الجزیره برنده رقابت بهترین طراحی معماری ۲۰۲۱

مسجد بزرگ الجزیره جایزه ۲۰۲۱ آمریکا را برای بهترین طراحی معماری از سوی موزه معماری شیکاگو و مرکز اروپایی هنرهای معماری دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، سفارت واشنگتن در الجزایر با انتشار پستی در صفحه رسمی خود، با اعلام این خبر، از تبریک صمیمانه خود به کشور الجزایر برای انتخاب مسجد جامع الجزیره به عنوان یکی از بهترین طرح‌های معماری بین‌المللی برای سال ۲۰۲۱ خبر داده و تصریح کرده است که این مسجد جایزه سالانه موزه مهندسی معماری و طراحی شیکاگو و مرکز طراحی هنرهای معماری اروپا را از آن خود کرده است.

سفارت در بیانیه خود افزود: طراحی مسجد بزرگ توسط شرکت معماری یورگن انگل، آرشیتکت در آلمان انجام شده است.

امسال در این جایزه ساختمان‌ها و پروژه‌های شهرسازی از ۳۵ کشور مختلف انتخاب شدند که شامل کشورها الجزایر، اتریش، استرالیا، آذربایجان، برزیل، بلژیک، کانادا، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، یونان، آلمان، هنگ‌کنگ، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک. هلند، نروژ، پرتغال، قطر، روسیه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تایلند، امارات متحده عربی، بریتانیا، ایالات‌متحده، اروگوئه و ویتنام بوده است.

این مسابقه بناهای مسکونی جدید، ادارات، مراکز حمل‌ونقل، مراکز بهداشت و شهری، مدارس، مراکز اجتماعی، ورزشی و مذهبی، کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و نوسازی را در بر می‌گیرد و به آثاری تعلق می‌گیرد که زیباترین و نوآورانه‌ترین جنبه‌ها در معماری معاصر را به نمایش بگذارند.

یادآور می‌شود، جوایز بین‌المللی معماری ۲۰۲۱ که از سوی موزه شیکاگو و مرکز طراحی اروپا ارائه می‌شود، قدیمی‌ترین و معتبرترین جوایز بین‌المللی معماری در جهان برای بهترین ساختمان‌های جدید و پروژه‌های شهرسازی در جهان است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.