مراسم بزرگداشت حکیم« فارابی» برگزار می شود

به مناسبت روز جهانی فلسفه، مراسم بزرگداشت حکیم« فارابی» توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می شود.

به پیشنهاد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی روز سی ام آبان ماه که مصادف با روز جهانی فلسفه است به عنوان روز «فارابی» در تقویم ملی ایران ثبت رسید. این نامگذاری به آن دلیل است که «فارابی» را بنیانگذار حقیقی فلسفه در تمدن اسلامی می دانند.

به همین مناسبت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت « فارابی» حکیم و فیلسوف برجسته ایرانی را با حضور استادان برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی برگزار می‌کند.

این برنامه یکشنبه ۳۰ آبان ماه در دو نوبت صبح، ساعت ۱۰:۰۰ و بعد از ظهر، ساعت ۱۴:۰۰ برگزار خواهد شد.

براساس این خبر در نوبت صبح این مراسم و در بخش افتتاحیه محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم ایران سخنرانی خواهند کرد.

همچنین درادامه بخش اول این همایش علمی، مهدی محقق رئیس هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامرضا اعوانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، اصغر دادبه، عضو هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مجید کیانی استاد دانشگاه تهران، منوچهر صدوقی سها مدرس و پژوهشگر فلسفه و عرفان اسلامی و غلامحسین رحیمی معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به ایراد سخن خواهند پرداخت.

در بخش دوم این برنامه نیز سید عبدالله انوار عضو شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نجفقلی حبیبی استاد و پژوهشگر فلسفه اسلامی، غالیه قمبربکوا استادیار بخش ایرانشناسی دانشکده شرقسناسی دانشگاه ملی قزاقی فارابی،حسن سید عرب عضو هیأت علمی دانشنامه جهان اسلام، قاسم پورحسن استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبائی و احمد صدری محقق و پژوهشگر سخنرانی خواهند کرد.

بنابر اعلام معاونت پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، شماره ۱۴ فصلنامه تخصصی « حکمت نامه مفاخر» نیز به بررسی آراء و اندیشه های فارابی اختصاص پیدا کرده و طی هفته آتی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد روز بزرگداشت فارابی از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ آبان ماه مصادف با روزجهانی فلسفه، به عنوان روز بزرگداشت این حکیم برجسته ایرانی در تقویم ملی ایران ثبت شد.

این برنامه در آدرس های زیر پخش می شود:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

https://t.me/anjomanasarmafakher

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.