درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ه) منتشر شد

همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبایی، کتاب «درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ه)» که حاصل تدوین و ویرایش دو سخنرانی از محمدتقی فیاض‌بخش است منتشر شد.

کتاب «درآمدی بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ه)، تاریخچه و ویژگی‌های نظری و عملی»حاصل تدوین و ویرایش دو سخنرانی از محمدتقی فیاض‌بخش است که به تازگی توسط انتشارات فیض فرزان منتشر شده است.

سخنرانی اول برای جمعی از علاقه‌مندان به آشنایی با مبانی نظری و عملی مکتب علامۀ طباطبایی(ره) در ۲۶مرداد ۱۳۹۹ و سخنرانی دوم به‌مناسبت سالروز گرامی‌داشت مرحوم علامه(ره) در ۲۴ آبان همان سال ارائه شده ‌است. این دو سخنرانی در مجموع با ساختاری و سیری مشابه ایراد شده‌اند. بنابراین، لازم آمد تا در عین حفظ وجوه تمایز هریک، در نهایت به عنوان متنی یکدست و واحد عرضه شوند.

در این سخنرانی‌ها استاد چارچوب کلی مکتب مرحوم علامه(ره) را تصویر نموده و مبانی نظری و نظام دستورات عملی آن را تبیین فرموده‌اند. این گفتارها برای کسانی ارائه شده است که به‌دنبال یک آشنایی اجمالی با رئوس کلیِ مباحث نظری و دستورات عملیِ مقدماتی‌اند؛ از این رو، کتاب پیش رو نیز برای همین دسته از افراد مناسب و راهگشا است.

یکی از وجوه شنیدنی و متمایز رعایت فیاض‌بخش از این مکتب تربیتی، تاکید بر خصلت‌هایی است که این طریقه تربیتی را به یک مکتب تمام عیار معرفتی-اخلاقی تبدیل می‌کند.

این کتاب توسط انتشارات فیض فرزان در ۱۲۸ صفحه و با قیمت ۲۲ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.