دالایی لاما: رهبران چین تفاوت فرهنگی را نمی‌فهمند

رهبر بوداییان تبت گفت: رهبران چین هیچ درکی از تفاوت فرهنگی همچون فرهنگ ما و مسلمانان اویغور ندارند چرا که همه چیز در چین تحت کنترل قوم و نژاد «هان» است.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز؛ دالایی لاما گفت: رهبران چین هیچ درکی از تفاوت فرهنگی ندارند چرا که همه چیز در چین تحت کنترل قوم و نژاد «هان» است. رهبر معنونی بوداییان تبتی درعین حال گفت هیچ اختلافی با برادران و خواهران قوم هان ندارد و موافق ایده‌های نظریات مارکسیسم و کمونیسم است. دالایی لاما در هند و در تبعید زندگی می‌کند.

دالایی لاما که به صورت مجازی در کنفرانسی در توکیو با موضوع تحریم بازی‌های المپیک زمستانی پکن شرکت کرده بود در پاسخ به آزار مسلمانان اویغور از سوی حزب کمونیست چین گفت: برخی آراء و عقاید رهبران کمونیست مانند مائو خوب بود اما آنها خیلی تندروی کردند و تلاش کردند همه چیز را سخت در کنترل خود بگیرند. ما هم مانند مسلمانان اویغور از فرهنگ دیگری هستیم و فرهنگ خودمان را داریم اما رهبران حزب کمونیست چین نمی‌توانند این تفاوت فرهنگی را درک کنند چون همه چیز تحت کنترل فرهنگ هان است.

گفتنی است چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و فشار بر ۱۰ میلیون مسلمان دیگر است. چین همچنین به شکنجه، تعقیب، ربایش و بیگاری کشیدن از این قوم متهم است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.