انتشار اخبار کذب برای افزایش خشونت در هند

پلیس هند پس از حملات گروه‌هایی به مساجد در شمال شرق این کشور، اعلام کرد در جستجوی کاربران حدود ۱۰۰ حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی را یافته‌است که متهم به انتشار اخبار نادرست هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، خشونتی که ماه گذشته در ایالت تریپورا رخ داد، در حاشیه تجمع صدها تن از پیروان یک گروه ملی‌گرای راست‌گرای هندو آغاز شد.

در جریان این حمله، ۴ مسجد تخریب شد و بسیاری از خانه‌ها و مشاغل متعلق به مسلمانان غارت شد. به گفته این خبرگزاری، این حملات پس از کشته شدن چندین نمازگزار هندو در بنگلادش با اکثریت مسلمان انتقام‌جویانه به نظر می‌رسد.

پلیس اعلام کرده است که برخی افراد با هدف تحریک خشونت بیشتر پس از این حادثه تصاویر گمراه‌کننده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

یک افسر ارشد پلیس در این ایالت روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که حساب‌های کاربری شناسایی‌شده شایعات، اخبار نادرست، فیلم‌های جعلی و عکس‌های جعلی را منتشر می‌کنند که به تریپورا مرتبط نیستند.

این افسر با تأکید بر دستگیری عاملان انتشار این اخبار گفت: هنوز روزهای اولیه است، اما همه این افراد به دلیل انتشار اخبار نادرست شناسایی و دستگیر خواهند شد.

گزارش پلیس که روز شنبه در رسانه‌ها منتشر شد، ۱۰۲ مطلب را تحت نظر داشت که به گفته آن‌ها توسط مجرمان ناشناس برای ایجاد درگیری بین گروه‌های مختلف مذهبی ارسال شده بود.

در حال حاضر در ایالت مساجد از سوی نیروهای امنیتی محافظت می‌شود و تجمع بیش از چهار نفر توسط پلیس ممنوع اعلام شده است. تریپورا توسط حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست‌وزیر نارندرا مودی اداره می‌شود.

رهبران اقلیت مسلمان هند می‌گویند که از زمان به قدرت رسیدن حزب ملی‌گرای هندو در سال ۲۰۱۴، این اقلیت به طور فزاینده‌ای مورد حمله و تهدید قرار گرفته است.

در بیانیه‌ای که دیروز توسط ائتلافی از گروه‌های مسلمان هندی منتشر شد، آمده است: دولت ایالتی هنوز هیچ اقدام مهمی علیه افرادی که مرتکب اعمال خشونت شده‌اند، انجام نداده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.