بازداشت هندوهای افراطی در هند

مقامات هندی ده‌ها نفر را که بیشتر آنها متعلق به گروه‌های راست افراطی هستند، به جرم ممانعت از برگزاری نماز جمعه در حومه دهلی دستگیر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی ۲۱، به گزارش رسانه‌های محلی به نقل از تعدادی از مقامات، مقامات هند ده‌ها نفر را که بیشتر آن‌ها متعلق به گروه‌های راست افراطی هستند، به اتهام ممانعت از اقامه نماز جمعه دستگیر کردند.

گروه‌های هندو هفته‌ها است که به مقامات شهر شمالی گورگائون در حومه دهلی نو فشار می‌آورند تا از اقامه نماز جمعه مسلمانان در فضاهای باز جلوگیری کنند.

این منابع گفتند که پلیس روز جمعه حضور خود را در شهر تقویت کرد و دست‌کم ۳۰ نفر را در حالی که جمعیت ساکنان محلی و گروه‌های هندو شعارهای ضد مسلمانان سر دادند، دستگیر کرد.

منتقدان حزب بهاراتیا جاناتا، نخست‌وزیر را به آزار و اذیت اقلیت‌ها، از جمله اقلیت مسلمان کشور متهم می‌کنند.

اما دولت مودی این اتهام را رد می‌کند و اصرار دارد که هندی‌ها از همه مذاهب از حقوق برابر برخوردار هستند. حزب بهاراتیا جاناتا(BJP) بر ایالت هاریانا، که پایتخت آن شهر گورگائون (گوروگرام) است،‌ حاکمیت دارد.

خشونت علیه مسلمانان هند همچنان ادامه دارد و مساجد، خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان در ایالت تریپورای هند مورد حمله و تخریب گروه‌های افراطی هندو قرار گرفته‌اند.

تنش‌ها در منطقه شمال شرقی هند پس از آتش زدن مساجد، خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان توسط گروه افراطی هندوتوا تشدید شد. پلیس هند برای جلوگیری از تکرار خشونت حرکت کرد و تجمع بیش از ۵ نفر را ممنوع کرد.

خشونت علیه مسلمانان در ۲۶ اکتبر، پس از تظاهراتی که توسط سازمان ویشوا هندو پریشاد (شورای جهانی هندوها) ترتیب داده شد، آغاز شد که با سخنرانی‌های تحریک‌آمیز علیه مسلمانان همراه بود.

در ۲۷ اکتبر(۵ آبان)، بیانیه‌ای که از سوی انجمن محلی حمایت از حقوق مدنی(APCR) منتشر شد، فاش کرد که حداقل ۱۶ مسجد توسط اعضای گروه افراطی هندوتوا آسیب دیده‌اند و بسیاری از خانه‌ها و مغازه‌های متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.