رونق نماز در مسجدالحرام

مسجدالحرام در روزهای اخیر به ویژه پس از لغو محدودیت‌های کرونایی، شاهد استقبال گسترده نمازگزاران در نمازهای جماعت است.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه الاهرام، پس از لغو محدودیت‌های کرونایی و تصمیم‌گیری مسئولان عربستانی برای افزایش ظرفیت مسجدالحرام و حضور زائران و نمازگزاران در این مسجد، نمازهای جماعت هر روزه با حضور شمار زیادی از نمازگزاران برگزار می‌شود.

در همین راستا، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) برای استقبال از نمازگزاران و زائران و گروه‌بندی آنان ۷۸۰ کارمند، برای نظارت درهای مسجدالحرام ۲۰۰ کارمند و برای موارد اورژانسی و ایمنی نیز ۵۰۰ نفر از کادر امنیت مدنی را استخدام کرده است.

همچنین گروه‌های شستشو و ضدعفونی مسجدالحرام روزانه ۱۰ بار با استفاده از ۴۰۰ نیروی خدمه مرد و زن، این مسجد را نظافت و ضدعفونی می‌کنند.

علاوه بر آن بیش از ۵۰۰ دستگاه و ۲۰ روبات هوشمند برای ضدعفونی دست و ۵۵۰ مخزن ضدعفونی دستی برای زائران و نمازگزاران مسجدالحرام در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، منابع سعودی هفته گذشته اعلام کرده‌ که محدودیت‌های مربوط به فاصله اجتماعی برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) لغو شده است.

بر اساس این گزارش، دیوارهای حایل و برچسب‌هایی که تقریباً ۲۰ ماه در بیت‌الله الحرام و همچنین در مدینه به‌منظور فاصله‌گذاری میان زائران و نمازگزاران ایجاد شده بود، از یازدهم ربیع‌الاول به ‌تقویم عربستان، برابر با ۲۵ مهرماه برداشته شد و زائران به کعبه نزدیک‌تر شدند.

لازم به توضیح است که هنوز زائران مانند گذشته امکان دست زدن به دیوار کعبه و یا تماس با حجرالاسود را ندارند، اما دیوارهای حایل که بیشتر از یک سال و نیم اطراف حجرالاسود قرار گرفته بود، برداشته شده است.

همچنین این کشور به‌تازگی محدودیت سفر زائران خارجی را کمتر کرده است، در حالی که سال گذشته مراسم حج تمتع و عمره مفرده به‌صورت بسیار محدود و تنها با حضور زائرانی داخلی برگزار شده بود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.