طرح «غذا در برابر کار» در امارت اسلامی طالبان

طالبان برای مبارزه با بحران گرسنگی برنامه «غذا در برابر کار» را راه اندازی کرده است. حکومتگران افغانستان اعلام کردند از این پس در ازای کار برخی از شهروندان به آنها بجای حقوق گندم داده خواهد شد.

طرح غذا در برابر کار فعلا در شهرهای بزرگ افغانستان اجرا می شود و قرار است ۴۰ هزار مرد را در اولین مرحله مشغول به کار کند.

این طرح افراد بیکاری را مدنظر دارد که خود و خانواده هایشان در معرض گرسنگی قرارگرفته اند. طالبان نزدیک به دو ماه است که قدرت در افغانستان را به دست گرفته است. مهم ترین چالش‌های این گروه مبارزه با فقر و خشکسالی و قطعی برق در کشور است.

عبدالرحمن راشد، سرپرست وزارت کشاورزی افغانستان با مطرح کردن طرح غذا در برابر کار گفت:‌« فقر و گرسنگی دلایل زیادی دارد. یکی بیماری کووید است که همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است، دوم خشکسالی در افغانستان و مناطق اطراف آن و دلیل سوم توقف کمک های جهانی به افغانستان و انجماد سرمایه و پول افغانستان در بانک های بین المللی است.»

سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود گفت که دست کم نیمی از جمعیت افغانستان مواد غذایی کافی ندارند. این سازمان پیش بینی کرده است که تنها تا پایان ماه نوامبر تعداد شهروندانی که به مرحله گرسنگی می رسند از ۲۳ میلیون نفر تجاوز خواهد کرد. جمعیت افغانستان نزدیک به ۳۹ میلیون نفر است.

کمبود مواد غذایی در افغانستان به وضعیت مشابهی در یمن، سوریه و سودان جنوبی رسیده است.

منبع: یورونیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.