برگزاری جشنواره ادیان در آلمان

دومین دوره جشنواره ادیان با هدف ترویج تنوع فرهنگی و مذهبی در آلمان و گسترش گفت‌وگو میان پیروان ادیان در شهر کلن المان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از regioactive، جوامع مذهبی روز هفدهم اکتبر برای حضور در جشنواره ادیان در کُلن گرد هم جمع شدند.

در این جشنواره که در مرکز اجتماعات اشتولورک شهر کلن برگزار شد، گروه‌های مختلف دینی با جهان‌بینی‌های متفاوت حضور داشتند. آن‌ها تلاش کردند تا از طریق ارائه موسیقی مذهبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

برگزارکنندگان جشنواره موسیقی ادیان معتقدند که برگزاری چنین جشنواره‌ای به ترویج تنوع فرهنگی و مذهبی در آلمان کمک می‌کند. همچنین در این جشنواره، کارگاه‌های مختلفی با هدف گسترش گفت‌وگو میان پیروان ادیان برگزار شد.

فریده گنشاسلان، مدیر یکی از مراکز صوفیان آلمان در این باره گفت: خداوند در قرآن بارها فرموده که ما شما را به عنوان زن و مرد و در اقوام و گروه‌های مختلف تقسیم کرده‌ایم تا هر کدام از شما با ویژگی متفاوت بتوانید دور هم جمع شوید، یکدیگر را بشناسید و در امور مختلف با یکدیگر تبادل نظر داشته باشید. اما متأسفانه امروز شاهدیم که این تبادل نظر میان گروه‌های مختلف مختلف صورت نمی‌گیرد و پیروان ادیان از یکدیگر دور شده‌اند.

فریده گنشاسلان در ادامه به ضرورت روابط میان پیروان ادیان مختلف اشاره کرد و گفت: ما برای برقراری صلح در سطح جهان، نیاز داریم که درک و آگاهی عمومی نسبت به ادیان مختلف را بالا ببریم و پیروان مذاهب متفاوت را به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم. در این شرایط، برگزاری جشن ادیان، نقش مهمی در نزدیکی شهروندان به یکدیگر ایفا می‌کند و باعث می‌شود که اعضای گروه‌ها و اجنماعات مذهبی در کنار یکدیگر قرار ‌گیرند. بنابراین ما به جشنواره‌های دینی بیشتری نیاز داریم تا شرایط گفت‌وگو میان پیروان ادیان مختلف بیش از پیش فراهم شود. علاوه بر این‌ها ما در این گردهمایی‌ها می‌توانیم نگاه کلیشه‌ای نسبت به اسلام را کمرنگ کنیم و به علاقمندان نشان دهیم که اسلام واقعی چیست و تا چه اندازه مسلمانان خواهان برقراری صلح در سطح جهان هستند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.