اعتراض به ممانعت از رای‌دهی زن محجبه در انتخابات آلمان

ممانعت از رأی‌دادن یک زن محجبه در انتخابات پارلمان فدرال آلمان(بوندستاگ) اعتراض جوامع اسلامی در این کشور را در پی داشته است.

به گزارش ایکنا، انتخابات بوندستاگ آلمان در حالی به پایان رسید که به گفته اعضای شورای مرکزی مسلمانان، در یکی از شعب رأی‌گیری از حضور زنان محجبه جلوگیری شده است.

به گفته اعضای شورای مرکزی مسلمانان، در شعبه‌ رای‌گیری در شهر برگهایم در ایالت بایرن، از حضور و رأی‌دادن زنی محجبه جلوگیری شده است. مسئولان شعبه به این زن ۲۱ ساله گفته‌اند که به دلیل پوشیدن روسری از رای‌دادن محروم است. آن‌ها تأکید کرده‌اند که باید چهره افرادی که برای رای‌گیری مراجعه می‌کنند، مشخص باشد و ادعا کرده‌اند که چهره این زن جوان به دلیل پوشیدن روسری و ماسک قابل شناسایی نیست!

البته زن جوان نیز ساکت نماند و از وضعیت پیش‌آمده به مسئولان شعبه رای‌گیری شکایت کرد. پس از اعتراضات فراوان و دخالت پلیس و مسئولان انتخاباتی در شهر برگهایم، این فرد مسلمان توانست رأی دهد. مسئولان شهر برگهایم نیز از قضاوت نادرست اعضای شعبه عذرخواهی کردند.

براساس ادعای آن‌ها، اعضای شعبه تصور می‌کردند که حجاب اسلامی برای رأی‌دادن قابل قبول نیست. مسئولان شهر معتقدند که هیچ‌گونه انگبزه اسلام‌هراسی، نژادپرستی یا تبعیض در این میان دخیل نبوده است.

بنا به گزارش شبکه خبری غرب آلمان؛ با این وجود، شرایط پیش‌آمده باعث اعتراض جوامع اسلامی در آلمان شده است. در این ارتباط، شورای مرکزی مسلمانان از متخلفان به دادگاه شکایت کرد.

آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان از جمله کسانی بود که به این امر اعتراض کرد. او این حادثه را رسوایی برای آلمان خواند و تأکید کرد که باید همه جزئیات از طریق مراجع قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان حتی کوچکترین تردید در این باره نیز نباید و مسئولان شورای شهر برگهایم باید توضیح دهند که چگونه این رفتار تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه صورت گرفته است.

آن‌طور که دادستان کلن گزارش داده است پیش‌تر نیز شخص دیگری در این ارتباط به دادگاه شکایت کرده بود. براساس گفته این مقام قضایی، در حال‌حاضر دادگاه در حال تحقیقات اولیه است. او در این باره گفت: «تنها طی چند هفته مشخص خواهد شد که این امر با چه اهدافی انجام شده است و آیا نیاز به تحقیقات بیشتری داریم یا خیر.»

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.