کتاب «دائره المعارف جنبشهای دینی نوظهور» نقد و بررسی می‌شود

نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «دائره المعارف جنبشهای دینی نوظهور»، نوشتهٔ پیتر بی. کلارک با ترجمه هادی وکیلی ۲۹ شهریور ماه برگزارمی شود.

کافه فلسفه با همکاری انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشست رونمایی، نقد و بررسی کتاب دایره المعارف جنبشهای دینی نوظهور را برگزار می‌کند.

این کتاب نوشتهٔ پیتر بی. کلارک با ترجمه هادی وکیلی توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است.

این نشست با حضور هادی وکیلی مترجم و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سیداحمدرضا غفاری قره باغ عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، احمد شاکرنژاد عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دوشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۸ برپا می شود.

دایره المعارف جنبشهای دینی نوظهور شامل ۴۲۸ مقاله از دانشگاهیان برجسته است که نمونه‌هایی قابل توجه از جنبش‌های دینی نوظهور در هریک از قاره‌ها را بررسی می‌کنند.

کلارک به عنوان ویراستار، درآمدی با عنوان «ادیان جدید به عنوان پدیده‌ای جهانی» و مقاله‌ای مفید با عنوان «گونه‌شناسی ادیان جدید» در این دایره المعارف گنجانده است.

این دایره‌المعارف مرجعی تحقیقی، روزآمد و مهم برای کتاب‌خانه‌های دانشگاهی به شمار می‌رود. با این حال، این دایره‌المعارف ازاشکالاتی نیز برخوردار است که در این نشست به آن پرداخته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.