هشدار سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی در افغانستان

سازمان ملل درباره فاجعه انسانی قریب الوقوع در افغانستان هشدار داد و برای افغان‌ها کمک مالی بیشتر درخواست کرد.

سازمان ملل تقاضای ۱۹۳ میلیون دلار کمک بیشتر برای میلیون‌ها افغان را مطرح کرد به طوری که درخواست کمک مالی به این کشور را تا پایان سال به رقم ۶۰۶ میلیون دلار رسیده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرد که بازگشت طالبان به قدرت، نیازهای جدیدی را ایجاد کرده است.

پیش‌بینی می‌شود این موضوع روز دوشنبه در نشست وزیران کشورهای عضو در ژنو با موضوع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مورد بحث قرار گیرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه با اعلام برگزاری این نشست هشدار داد که افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ، «با یک فاجعه انسانی قریب الوقوع روبرو است.»

هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل ابرازی امیدواری کرد که کشورها در نشست پیش رو تعهدات خود را به طور سخاوتمندانه انجام دهند. این نهاد برآورد کرد که در صورت تامین ۶۰۶ میلیون دلار، امکان تهیه غذا برای ۱۱ میلیون نفر و همچنین مراقبت‌های بهداشتی برای ۳.۴ میلیون نفر فراهم شود.

این بودجه همچنین برای درمان سوتغذیه حاد بیش از یک میلیون کودک و زن و همچنین حمایت از کودکان و نجات‌یافته‌های خشونت‌های جنسیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتی قبل از بازگشت طالبان به قدرت، افغانستان به ۴۰ درصد بودجه از منابع خارجی وابسته بود.

سازمان ملل همچنین در مورد یک فاجعه انسانی که ۱۸ میلیون نفر را تهدید می‌کند هشدار داد و گفت که ۱۸ میلیون نفر دیگر نیز ممکن است شامل این فاجعه بشوند.

منبع: یورونیوز

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.