رهبر مارونی‌های لبنان خواستار توقف تنش مرزی شد

رهبر مسیحیان مارونی در لبنان خواستار توقف شلیک از لبنان و استفاده از زبان صلح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، مار بشاره پتروس الراعی، رهبر مارونی‌های لبنان با تاکید بر اینکه لبنان از جنگ و ویرانی خسته شده و خواستار اتمام رویکرد نظامی و استفاده از زبان صلح است، از ارتش این کشور خواست مانع شلیک موشک‌ها از داخل خاک لبنان شود.

الراعی با ادعای داغ کردن جبهه جنوب لبنان با هدف دور کردن نگاه‌ها از سالگرد انفجار بندر بیروت در چهارم اوت، خطاب به مسؤولان لبنان گفت: چگونه مردم را متقاعد خواهید کرد که شایسته رهبری کشور هستید در حالی که هر روز آنها را وارد بحران جدیدی می‌کنید؟

رهبر مارونی‌های لبنان در ادامه تاکید کرد: هیچ مسؤولی حق ندارد از اختیارات خود برای به تعویق انداختن تشکیل کابینه استفاده کند و یا هر مسؤول دیگری با اختیارات بیشتر مانع کار دولت شود.

او افزود: این واقعیت تلخ و دردناک هنوز قلب مسؤولان را به تپش نینداخته و مهمترین سوال این است که چرا دولت تشکیل نمی‌شود؟

الراعی گفت: شما بر سر وزارتخانه‌ها با یکدیگر درگیر هستید چیزی که برای شما نیست بلکه متعلق به مردم است و یا اینکه اختلاف بر سر قدرت است؟

رهبر مارونی‌های لبنان درباره بحران داخلی لبنان ادامه داد: مسؤولان لبنان نه بعد از کنفرانس هفته گذشته پاریس و نه بعد از سالگرد چهارم اوت و نه حتی پس از بالا گرفتن تنش‌ها در جبهه جنوب، در عملکردشان تغییری به وجود نیاوردند، حال سوال من از آنها این است چگونه جهان را متقاعد خواهید کرد که لایق کمک و پشتیبانی هستید؟

این چهره لبنانی با انتقاد از تشکیل نشدن کابینه در این کشور خطاب به مقامات لبنانی گفت: آیا از خودتان خجالت نمی‌کشید که تا این لحظه دولت تشکیل نشده و با وجود مشکلات مردم، بر سر وزارتخانه‌ها با هم بحث می‌کنید، از تمامی کسانی که اختیارات و قدرتی دارند، می‌خواهیم مسؤولیت خود در نجات مردم لبنان را بپذیرند.

او ضمن محکومیت بالا گرفتن تنش‌ها در مناطق هم‌مرز با اراضی اشغالی از داخل روستاها و اطراف آنها گفت: نمی‌توانیم گزارش گروه صلح و جنگ را بپذیریم، لبنان هیچ‌گاه قرارداد صلحی را با اسرائیل امضا نکرد اما تصمیمی هم برای جنگ با آن نگرفته و هنوز به سند آتش‌بس امضا شده در سال ۱۹۴۹ و در جریان مذاکرات تعیین مرزهای دریایی پایبند است.

این اظهارات الراعی بعد از برعهده گرفتن مسؤولیت شلیک موشک‌ها به شمال اراضی فلسطینی از جانب حزب‌الله لبنان مطرح می‌شود.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.