صدور احکام سران اخوان المسلمین به علت “جاسوسی برای حماس”

دادگاه فرجام‌خواهی مصر احکام نهایی علیه رهبران اخوان المسلمین را در پرونده “جاسوسی برای حماس” صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاه اعتراض شش تن از متهمان از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین را رد کرد.

همچنین دادگاه که احکام صادره‌اش نهایی هستند حکم‌های صادر شده از سوی دادگاه کیفری در حق متهمان را تایید کرد مجازات آنها بین هفت سال تا حبس ابد است.

دادگاه کیفری قاهره در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ حبس ابد ۱۱ تن از مجموع ۲۲ متهم از بین رهبران و اعضای اخوان المسلمین را در پرونده موسوم به “جاسوسی برای حماس” صادر کرد.

دادگاه حکم به حبس ابد (۲۵ سال) برای ۱۱ تن از ۲۲ تن از رهبران و اعضای اخوان المسلمین از جمله محمد بدیع به اتهام جاسوسی و همکاری با گروه‌های خارجی و هماهنگی با آنها برای انجام “حملات تروریستی” در داخل کشور رای داد.

دادگاه همچنین ۱۰ سال حبس برای سه متهم و هفت سال حبس برای دو متهم صادر کرد. قاضی محمد شیرین فهمی در عین حال شش تن از اعضای اخوان را از اتهامات‌شان تبرئه کرد.

دادگاه مذکور همچنین مجازات حبس متهمان را به اتهامات ارتکاب جرائم جاسوسی با سازمان‌ها و گروه‌های بیگانه خارج از کشور و افشای اسرار امنیت ملی و هماهنگی با گروه‌های خشونت‌طلب مسلح در داخل و خارج کشور به منظور زمینه سازی برای فعالیت‌های تروریستی در داخل کشور تصویب کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.