درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس در افغانستان به مناسبت عید قربان

سازمان ملل دولت افغانستان و طالبان را به برقراری آتس‌بس به مناسبت عید قربان فراخواند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هیئت کمکی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تمام طرف‌ها می‌خواهیم به مناسبت عید قربان آتش‌بس اعلام کنند به طوری‌که افغان‌ها بتوانند مدتی از درگیری‌ها راحت باشند و همچنین در مذاکرات صلح پایدار و معنی دار مشارکت داشته باشند.

این هیئت افزود: سازمان ملل به شدت نگران گزارش‌هایی درباره نقض‌های علنی حقوق بشر در مناطق پرخطر و پیشتر متضرر از حملات نظامی مستمر در سراسر این کشور است.

هیئت سازمان ملل بر لزوم مواخذه کسانی که مرتکب نقض‌های حقوق بشری می‌شوند، تاکید کرد.

در این راستا سازمان ملل بار دیگر از طرف‌ها خواست به حقوق بشر و عزت تمام افغان‌ها به خصوص زنان و دختران که در گذشته در برابر بدترین انواع تبعیض قرار داشتند، متعهد باشند.

هیئت سازمان ملل ازسرگیری مذاکرات به منظور دستیابی به صلح از طریق مذاکره را مورد تاکید قرار داد زیرا آن را بهترین راه برای پایان دادن به آزار و اذیت شهروندان می‌داند.

این هیئت همچنین به کسانی که صادقانه به فکر آینده افغانستان و ملتش هستند گوشزد کرد که مذاکره بر سر صلح و پایبندی به تدابیر از جمله حمایت از زیرساخت‌های این کشور را اولویت قرار دهند.

در مرحله جاری افغانستان شاهد درگیری‌های خونبار بین دولت و طالبان است؛ طالبانی که کنترل خود را بر مناطق وسیعی از این کشور اعلام کرده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.