هاآرتص: از نظر یک‌چهارم یهودیان آمریکایی‌ اسرائیل نژادپرست است

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت، براساس نظرسنجی در آمریکا یک چهارم یهودیان آمریکایی، اسرائیل را نژادپرست می‌دانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نتایج تحقیق و نظرسنجی از رأی دهندگان یهودی آمریکایی را که پس از نبرد اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام شد را منتشر کرد.

این روزنامه نوشت، اقلیت بزرگی انتقادات تندی نسبت به “اسرائیل” داشتند از جمله اینکه آن مرتکب کشتارجمعی و تبعیض نژادی شده است.

براساس نتایج این تحقیق، از میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی انجام شده توسط موسسه انتخابات یهودی که رهبری آن برعهده دموکرات‌های برجسته یهود است، ۳۴ درصد موافقت کردند که رفتار و عملکرد رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان مانند نژادپرستی در آمریکا است، ۲۵ درصد بر سر اینکه “اسرائیل دولتی نژادپرست است” توافق داشتند و ۲۵ درصد نیز بر سر اینکه “اسرائیل مرتکب کشتارجمعی علیه فلسطینیان شده است” توافق داشتند.

روزنامه هاآرتص فاش کرد، این آمار و ارقام بسیار تعجب انگیز است و یهودیان آمریکایی اخیرا خود را از پروپاگاندای اسرائیل کنار کشیدند؛ همزمان مقامات اسرائیل جنگ قضایی را برای تعیین تعریفی رسمی از یهودستیزی به راه انداختند تا انتقادها از اسرائیل به عنوان جرم نفرت پراکنی قلمداد شود.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، نتایج “حیرت انگیز” است، آن هم در زمانی که سازمان‌های حامی اسرائیل به دنبال این هستند تا ثابت کنند اسرائیل در هویت یهودی نقش اساسی دارد و انتقاد از آن اغلب به یهودی ستیزی تبدیل می‌شود.

در جنگ ۱۱ روزه میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در دوره دهم تا ۲۱ ماه مه، هزاران فلسطینی شهید و زخمی شدند و گروه‌های فلسطینی در پاسخ به این حملات هزاران موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک کردند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.