ادعای فرانسه درباره نقش این کشور در جلوگیری از تشکیل خلافت داعش در آفریقا

رئیس جمهور فرانسه مدعی شد عملیات ارتش این کشور در منطقه ساحل آفریقا مانع از تشکیل خلافت داعش شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که عملیات نظامی فرانسه موسوم به «برخان» برای مبارزه با افراط‌گرایان در منطقه ساحل که امروز بیش از پنج هزار سرباز در آن شرکت دارند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ پایان می‌یابد.

مکرون در سخنرانی سالانه خود در ارتش در آستانه روز ملی کشور گفت که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ما به عملیات برخان پایان خواهیم داد در عین حال تأکید کرد که پایان دادن به این عملیات که از سال ۲۰۱۴ آغاز شده به این معنی نیست که کشورش نقش خود را در این منطقه کنار بگذارد.

رئیس‌جمهور فرانسه از نقشی که نیروهایش در شکست افراط‌گرایان در ساحل ایفا کرده‌اند، تمجید کرد و افزود: این ارتش فرانسه و عملیات برخان است که در سال‌های اخیر از ایجاد خلافت در ساحل جلوگیری کرده است.

مکرون روز جمعه پس از اجلاس سران پنج کشور ساحل اعلام کرد که خروج نیروهای کشورش از منطقه ساحل تا پایان سال آغاز می‌شود. به گفته وی پایگاه‌های برخان در شمال مالی از نیمه دوم ۲۰۲۱ بسته خواهند شد.

گفتنی است که فرانسه در اول اوت ۲۰۱۴ عملیات برخان را با حضور بیش از ۵ هزار سرباز در کشورهای منطقه ساحل شامل موریتانی، مالی، بورکینا فاسو، نیجر و چاد آغاز کرده است.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.