درخواست عضو مسلمان پارلمان انگلیس برای جرم‌انگاری توهین به مقدسات اسلامی

عضو مسلمان پارلمان انگلیس خواستار قراردادن مقدسات اسلامی در کنار دیگر نمادهایی شد که در انگلیس توهین به آنها پیگرد قانونی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، یک زن مسلمان عضو پارلمان انگلیس در جلسه بررسی لایحه جدیدی با موضوع تشدید مجازات توهین‌کنندگان به نمادهای ملی در انگلیس، قضیه توهین مکرر به ساحت مکرر پیامبر اکرم(ص) در این کشور را مطرح کرد.

نازشاه در این جلسه تأکید کرد باید موضوع اهانت به نمادهای دینی به ویژه حضرت محمد(ص) در چارچوب توهین به دیگر نمادهایی قرار گیرد که در انگلیس اجازه نیست به آنها اهانت شود.

اخیرأ در مدرسه‌ای در منطقه باتلی انگلیس، یک معلم در کلاس درس کاریکاتورهایی توهین‌آمیز از پیامبر اکرم(ص) را به دانش‌آموزان نشان می‌دهد که با اعتراض اولیای آنها همراه شد و به دنبال آن در شبکه‌های اجتماعی جنجال زیادی بر سر این قضیه ایجاد شد.

عضو پارلمان انگلیس در جلسه پارلمان این کشور گفت: وقتی افراد متعصب و نژادپرست به ساحت پیامبر ما توهین می‌کنند همچون وقتی وینستون چرچیل در انگلیس مورد اهانت قرار می گیرد، احساسات ما جریحه‌دار می‌شود زیرا به رهبر و راهنمای دو میلیارد مسلمان در جهان توهین می‌شود.

نازشاه تاکید کرد: همان گونه که دولت انگلیس خواستار تصویب قانونی برای تشدید مجازات توهین‌کنندگان به نمادهای ملی این کشور است برای احساسات کسانی که به پیامبرانشان هم توهین می‌شود، ارزش گذارد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.