پافشاری مجارستان بر قانون منع تبلیغ دگرباشان جنسی در مدارس

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفت که تلاش‌های اتحادیه اروپا برای مجبور کردن این کشور برای کنار گذاشتن قانون جدید منع تبلیغ همجنسگرایی در مدارس بی‌فایده است.

اوربان تاکید کرد که دولت وی کنشگران جامعه دگرباشان جنسی را به مدارس راه نمی‌دهند.

وی در روزی که قانون جدید لازم الاجرا شد صحبت می‌کرد. این قانون مدارس را از مواردی که باعث ترغیب به همجنسگرایی و تغییر جنسیت شود منع می‌کند و بر ممنوعیت نمایش محتوای پورنوگرافی برای افراد زیر ۱۸ سال تاکید دارد.

قانون جدید همچنین پیشنهاد می‌کند که فهرستی از گروه‌های مجاز به برگزاری جلسات آموزش‌های جنسی در مدارس، ارائه شود.

اورزولا فن‌ در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه به عضو مجاری اتحادیه اروپا هشدار داد که باید این قانون را لغو کنند یا با تمام قدرت با قوانین اتحادیه اروپا روبرو شوند.

اما اوربان تصریح کرد که تنها مجارستان حق تصمیم‌گیری درباره نحوه پرورش و آموزش کودکان خود را دارد.

این قانون که به گفته منتقدان پدوفیلی (میل جنسی به کودکان ) را به اشتباه با مسائل دگرباشان جنسی مرتبط می‌کند اعتراضاتی را در مجارستان برانگیخته است. گروه‌های مدافع حقوق بشر از حزب اوربان، فیدز خواستند تا این لایحه را پس بگیرد. کمیسیون اروپا تحقیق درباره آن را آغاز کرده است.

با این حال اوربان در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک گفت: «پارلمان اروپا و کمیسیون اروپا می‌خواهند که ما کنشگران و سازمان‌های مدافع دگرباشان جنسی را به مهدکودک‌ها و مدارس راه دهیم. مجارستان چنین چیزی را نمی‌خواهد.»

وی تصریح کرد که این مسئله مربوط به حاکمیت ملی مجارستان است: «در این جا مسئولان بروکسل هیچ شغلی ندارند. مهم نیست که چه کاری می‌خواهند انجام دهند، ما به کنشگران جامعه دگرباشان جنسی اجازه نمی‌دهیم در میان فرزندانمان باشند.»

اوربان که از سال ۲۰۱۰ قدرت را در مجارستان در اختیار دارد در سال آینده با مبارزات انتخاباتی دشواری روبرو خواهد بود.

مطالب مرتبط
منتشرشده: ۱
  1. عبدآبق

    دمش گرم!

درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.