تهیه منشوری برای حمایت از بازیکنان مسلمان در انگلیس

سازمانی اسلامی در انگلیس منشوری را برای حمایت از بازیکنان فوتبال مسلمان زن و مرد در انگلیس تهیه کرده‌است.

به گزارش ایکنا به نقل از ایسترن آی، یک سازمان اسلامی در انگلیس، منشوری را برای ورزشکاران مسلمان برای به چالش کشیدن سازمان‌ها و کمک به حمایت از ورزشکاران زن و مرد مسلمان معرفی کرد؛ امضا کنندگان این منشور متعهد شدند تغییرات مثبتی در سیاست‌های خود نسبت به ورزشکاران مسلمان ایجاد کنند.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر قهرمانی اروپا در یوفا، پل پوگبا از فرانسه بطری‌های آبجو را از روی میز برداشت. او که یک مسلمان معتقد است، فکر کرد که این کار در آن لحظه کار درستی است.

عبدالرحمان، بنیانگذار و مدیر اجرایی سازمان نجوم اسپورتس Nujum Sports، درباره این حرکت پوگبا می‌گوید: نمونه اخیر پل پوگبا در پنهان کردن بطری آبجو، نیاز به آموزش را برجسته می‌کند.

ایده اولیه این منشور توسط رحمان ابداع شده است که قبلاً نیز در اتحادیه فوتبال کار می‌کرد.

این منشور شامل ۱۰ نکته از جمله عدم مصرف الکل از جمله در جشن‌ها، تهیه مکان‌های مناسب برای نماز، غذای حلال و اجازه روزه داری در ماه رمضان است.

رحمان در مصاحبه‌ای گفت: من که در ورزش کار کرده‌ام، به خوبی از دشواری‌هایی که برای انجام فرایض دینی خود با آن روبه‌رو هستم، آگاهم.

وی گفت: پس از صحبت گسترده با ورزشکاران و باشگاه‌ها، احساس کردیم که زمان مناسبی است که یک منشور برای ورزشکاران مسلمان در انگلیس تصویب شود. ما معتقدیم این اولین و تنها منشور در نوع خود است.

وی افزود: باشگاه‌ها و سازمان‌ها در حال پیوستن به جنبش مثبت همبستگی، برابری و به رسمیت شناختن سهم مسلمانان در باشگاه‌ها و تیم‌های مربوطه خود می‌پیوندند.

نجوم می‌گوید حدود ۲۵۰ بازیکن مسلمان در تیم‌های اصلی و آکادمی‌ها در چهار لیگ فوتبال انگلیس حضور دارند؛ از جمله بازیکنان برجسته‌ای مانند پوگبا در منچستریونایتد، محمد صلاح و سادیو مانه در لیورپول و انگولو کانته در چلسی.

پنج باشگاه لیگ برتر و ۱۵ باشگاه از EFL (اتحادیه فوتبال انگلیس) متعهد شده‌اند که از این منشور حمایت کنند و کمپین Kick it Out و انجمن هواداران فوتبال از این منشورحمایت می‌ کنند.

سخنگوی باشگاه برنتفورد گفت: مسلمانان با داشتن ۷۰ بازیکن مسلمان در باشگاه‌های لیگ برتر، دومین جامعه بزرگ دینی در انگلستان با سریع‌ترین رشد هستند.

وی افزود: کمک به باشگاه‌ها برای حمایت از آن بازیکنان که هم در خانه و هم در محل کار خود باشند بسیار ارزشمند است. این منشور و پشتیبانی همراه آن چیزی است که مورد نیاز است و مورد استقبال باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

سخنگوی باشگاه واتفورد افزود: ما احساس می‌کنیم که این منشور در حمایت از تیم اول، تیم زنان و بازیکنان آکادمی برای ما کمک بزرگی خواهد بود.

نجوم به تأمین نیازهای عملی روزمره بازیکنان مسلمان کمک و همچنین از نظر معنوی از ورزشکاران حمایت می‌کند و به افراد در زمینه مسائل اعتقادی مساعدت می‌کند.

حوا سیسوکو، هافبک تیم زنان وستهام می‌گوید که در زمان حضور در باشگاهی که او را دوست دارند و به طور کامل مورد حمایت قرار گرفته است اما از اینکه با کمک این منشور حمایت شود، احساس خوشحالی و قوی‌ترشدن می‌کند.

وی به بی بی سی اسپورت گفت: احساس می‌کنم اکنون جامعه‌ای دارم که از من حمایت می‌کند و احساس تنهایی نمی‌کنم.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.