انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از رفتار امارات با مهاجران شیعه پاکستانی

سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر رفتار امارات با مهاجران شیعه پاکستانی را ظالمانه و مستبدانه دانست.

به گزارش خبرگزاری «روسیا الیوم»، این سازمان افزود که دولت امارات از ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ پاکستانی را به اجبار و بدون ارائه توضیحات از این کشور اخراج کرده است، اما به نظر می‌رسد که موضوع مذهب از دلایل اقدام اماراتی‌ها علیه این مهاجران بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود اضافه کرد: هر ۱۰ نفر افراد اخراج شده شیعه و مقیم امارات بودند و بیشتر آنها سالها به عنوان مدیر، کارمند فروش، مدیر عامل شرکتهای کوچک، کارگر و راننده در این کشور زندگی و کار می‌کردند مانند فردی که بیش از ۴۰ سال در امارات زندگی و کار کرده و دیگری در این کشور متولد و بزرگ شده است.

در ادامه گزارش این سازمان آمده است: مقامات اماراتی هیچگونه اتهامی علیه هیچ یک از افراد اخراج شده، وارد نکردند و به آنها حتی اجازه دفاع از خود را ندادند.

این دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که این اولین بار نیست که مقامات اماراتی شیعه مذهبان را هدف قرار می‌دهد، گزارش‌های بسیاری از بازداشت خودسرانه و بدون اتهام و اخراج بدون ارائه هیچ توضیحی وجود دارد که مقامات امارات مستبدانه با شیعیان اعم از لبنانی، عراقی، افغانستانی، پاکستانی و … در زمان افزایش تنش‌های منطقه‌ای رفتار کرده‌اند.

دولت امارات پیشتر نیز صدها شیعه لبنانی را که سالها در این کشور زندگی کرده بودند، بدون ارایه هرگونه دلیلی اخراج کرده بود.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.