انتصاب سراسقف اهل کره جنوبی برای ایجاد شرایط سفر پاپ به کره شمالی

بنابر گزارش یونهاپ، یو هیونگ سیک، اسقف اهل کره جنوبی، مسؤول جدید مجمع اسقف‌های واتیکان می‌تواند پلی برای سفر پاپ فرانسیس به کره شمالی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از این خبرگزاری، این اسقف کاتولیک ۶۸ ساله اولین شهروند اهل کره جنوبی است که در مقام سراسقف در واتیکان تعیین می‌شود.

تعیین یو در حالی است که دولت کره جنوبی و مجمع اسقف‌های کاتولیک تلاش‌هایی را در پشت پرده برای ترتیب دادن سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به کره شمالی صورت می‌دهند.

منابع مطلع گفتند، واتیکان از یو که در گذشته در برخی طرح‌های کمک‌های انسان‌دوستانه به کره شمالی شرکت داشته انتظار دارد در ایجاد پل برای فراهم سازی مقدمات سفر بی‌سابقه پاپ فرانسیس به پیونگ یانگ نقشی سازنده ایفا کند.

یک مقام مطلع از امور داخلی واتیکان که خواست نامش فاش نشود، گفت: به نظرم نقش یو به عنوان سراسقف این مجمع محدود نخواهد شد بلکه او احتمالا مامور شود تا نقشی خاص غیر از وظیفه‌ روتین خود ایفا کند.

پاپ فرانسیس بارها آمادگی خود را برای سفر به کره شمالی اعلام کرده و گفته است، می‌خواهد نقشی در برقراری صلح در شبه جزیره کره ایفا کند؛ جایی که از ۷۰ سال پیش مردم دو کره از جدایی‌ها رنج می‌برند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.