افزایش اعتراض‌ها در فضای مجازی به قانون محدودیت صدای مساجد در عربستان

در اعتراض به قانون جدید دولت عربستان در محدودیت پخش صدای مساجد، کاربران فضای مجازی در عربستان هشتگ «میکروفون‌های نماز را برگردانید» را ترند کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از stepagency، این هشتگ با استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران توئیتر مواجه شده است؛ به ویژه این که اخیراً صدای جشن الیسا و وائل کفوری(از خوانندگان جهان عرب) در این کشور بسیار بلند و پر سر و صدا بوده است.

کاربران ممنوعیت صدای میکروفون‌های مساجد و اجازه‌دادن به جشن‌های پر سروصدا را محکوم کردند و یکی از آنان نوشت: «این وضعیت ماست… صدای ساز و آواز در سرزمین حرمین به بالاترین شدت شنیده اما صدای مساجد به اجبار بسته می‌شود».

کاربر دیگری نیز آورده است: «ما این توجیه امور اسلامی(وزارت امور اسلامی عربستان) را که بلندگوها برای ساکنان اطراف مساجد آزاردهنده است، پذیرفتیم، اما کسانی که تحت تأثیر بلندگوهای موسیقی در مراکز خرید و خیابان‌ها قرار دارند، حق ندارند این صدا را ساکت کنند».

کاربر دیگری نوشت: «غم و اندوه بر منازل و مساجد ما خیمه افکنده و گلدسته‌های مساجد از تلاوت‌های زیبا خاموش مانده، آیا عاقلانه است که آواز و لهو و لعب آزاد باشد؛ اما صدای قرآن در سرزمین حرمین خاموش باشد؟!»

یادآور می‌شود، مقامات عربستان سعودی اخیراً با صدور بخشنامه‌ای اعلام کردند که از این پس بلندگوهای بیرونی مساجد باید با یک سوم ولوم و با صوت متوسط و نه بلند، اذان و اقامه را پخش کنند.

این بخشنامه متولیان امور مساجد را ملزم می‌کند استفاده از بلندگوهای بیرونی مساجد را فقط به پخش اذان و اقامه اختصاص دهند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.