لاپید: شرکت‌کنندگان راهپیمایی پرچم نه یهودی، نه اسرائیلی، بلکه لکه ننگ‌اند

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی و نخست وزیر چرخشی آن از شرکت کنندگان در راهپیمایی “رقص پرچم‌” در قدس اشغالی به دلیل دادن شعارهای نژادپرستانه انتقاد کرده و آنها را نه یهودی و نه اسرائیلی، بلکه “لکه ننگی برای اسرائیل” خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هزاران شهرک نشین روز سه شنبه با در دست داشتن پرچم رژیم صهیونیستی از قدس غربی به سمت باب العامود، یکی از درهای شهرک قدیم در قدس شرقی راهپیمایی کرده و شعارها و سرودهایی به زبان عربی سر دادند.

شاهدان گفتند، برخی از شهرک نشینان در باب العامود شعارهایی مانند “مرگ بر عرب” و شعارهایی علیه پیامبر اسلام (ص) سر دادند.

یائیر لاپید، وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی و نخست وزیر دوره‌ای دولت ائتلافی در واکنش به این اقدام شهرک نشینان در توییتی نوشت: قابل درک نیست که چگونه می‌توان در یک دست پرچم اسرائیل را حمل کرد و در عین حال فریاد مرگ بر عرب سر داد.

وی افزود: این‌ها نه یهودی هستند و نه اسرائیلی. آنها لکه ننگی بر “ملت اسرائیل” هستند.

با این حال لاپید در توییت بعدی تاکید کرد که مسیر راهپیمایی پرچم ها باید تصویب می‌شد و در ادامه به وزیر امنیت داخلی بابت “مدیریت عالی” این کار تبریک گفت.

در این راهپیمایی که نمایندگان کنست از احزاب مختلف از جمله حزب لیکود نیز شرکت داشتند، پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های معترض به این راهپیمایی حمله کرد که در اثر آن ۳۳ تن زخمی شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین شش تن از فلسطینی های معترض را بازداشت کرد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.