درخواست عضو پارلمان آلمان برای مبارزه با اسلام سیاسی

سیاستمدار آلمانی خواستار اجرای طرحی در آلمان همانند طرح مبارزه با اسلام سیاسی که اخیرا در اتریش ارائه‌ شده‌است، شد.

به گزارش ایکنا به نقل از RMX News، هانس-یورگن ایرمر (Hans-Jürgen Irmer) نماینده حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار «نقشه اسلام سیاسی» برای آلمان شده است. این خواسته به طرح‌ اخیر دانشگاه وین و مرکز اسناد اسلام سیاسی (Dokumentationsstelle Politischer Islam) اشاره دارد که بیش از ۶۰۰ سازمان، انجمن و مساجد را روی نقشه اسلام در اتریش فهرست کرده است.

این عضو بوندستاگ (پارلمان آلمان) به روزنامه یونگ فریهایت(Junge Freiheit) گفت: مبارزه با اسلام سیاسی یک کار مهم است. چنین چیزی باید در آلمان نیز موجود باشد.

ایرمر تأکید کرد: اتریش در حال نتیجه گیری درست است. کسب دانش، به عنوان مثال در مورد اینکه چه کسی کجا نشسته و چه عملکردهایی دارد درست و مهم است. این طرح مکمل بسته اقدامات ضد اسلام‌گرایی سیاسی است که چند هفته پیش توسط یکی از کمیسیون‌های پارلمان تصویب شد.

در این طرح، بیان شده است که بودجه مساجدی که از خارج می‌آید باید شفاف‌تر شود. علاوه بر این، همکاری دولت با سازمان‌های مروج اسلام سیاسی پایان یافته است. دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی نیز باید در زمینه کارهای پیشگیرانه همکاری نزدیکتر داشته باشند.

دولت اتریش پس از حمله تروریستی وین در نوامبر گذشته، علیه اسلام سیاسی اعلام جنگ کرد طرحی در این زمینه ارائه داد. سازمان جوانان مسلمان اتریش شکایت خود را از این طرح اعلام کردند.

انجمن‌های اسلامی اتریش و سیاستمداران چپ پیش از این انتقاد کرده بودند که این پروژه امنیت نمایندگان اسلام در اتریش را به خطر انداخته و تعصب نسبت به مسلمانان را ترویج می‌کند.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.