واکنش آمریکا به درگیری اسرائیل و فلسطین

این روزها بسیاری از سکوت آمریکایی‌ها درباره تنش‌ها در مناطق اشغالی ناراضی هستند. برخی سازمان‌ها و بازیگران بین‌المللی این سکوت را حمایت از اسرائیل دانستند و برخی دیگر از جمله گروهی از جمهوری‌خواهان کم‌کاری آمریکا در حمایت از اسرائیل را محکوم کرده‌اند. با این‌حال جو بایدن به تازگی در پیام عید فطر اعلام کرد که در حال تلاش برای تشویق دو طرف درگیری به آتش‌بس است و وزارت خارجه آمریکا نیز از اعزام هیات و نمایندگان آمریکایی برای آرام کردن اوضاع به منطقه خبر داد.

نماینده جمهوری خواه آمریکا:
بایدن به جای حمایت از اسرائیل، وقت خود را صرف مذاکره با ایران کرده است

استیو اسکالیز نماینده جمهوری خواه آمریکایی مدعی شد: اسرائیل مورد حمله واقع می‌شود. ”

اسکالیز با اشاره به جنگ این هفته گفت: “رهبری رئیس‌جمهور بایدن کجاست؟ او زمان بیشتری برای مذاکره برای کمک به ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اختصاص می‌دهد و زمان کمتری را صرف برای مقابله با مشکلات حماس و مقابله با فلسطینیان که به اسرائیل حمله می‌کنند، می‌کند. ”
در همین راستا ۴۳ سناتور جمهوریخواه آمریکایی از دولت جو بایدن خواستند تا مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای با ایران را به دلیل حمایت ایران از حماس متوقف کند.
این گروه ۴۳ نفری به ریاست مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا، از دولت بایدن خواسته‌اند تا به خاطر تنش های اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین، مذاکرات هسته‌ای با ایران را که در وین جریان دارد، متوقف کند.

ابوردینه: سکوت آمریکا عامل گسترش جنایات اسرائیل شده است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی تاکید کرد که سکوت دولت آمریکا و بدتر از آن جنایات اسرائیل را دفاع از خود خواندن، موجب شده است تا این رژیم اشغالگر به گسترش دامنه جنایت هایش علیه ملت و مقدسات فلسطین درغزه ، کرانه باختری و قدس مبادرت کند.

نبیل ابوردینه گفت: اسرائیل با شروع جنگ علیه ملت و سرزمین و مقدسات فلسطین منطقه را به سوی وضعیتی کشانده است که احدی نمی تواند پیامدهای آن را تحمل کند.
وی خاطرنشان کرد:آمریکا برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه و جهان باید به وظایف خود برای توقف جنایات و تجاوزهای اسرائیل عمل کند.

جو بایدن:
به گفتگو با فلسطینی ها و اسرائیل برای آتش بس ادامه می دهیم

رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت عید فطر از ادامه گفتگوهای واشنگتن با فلسطینی ها و اسرائیلی ها برای برقراری آتش بس خبر داد.

«جو بایدن» در پیام خود نوشت: به گفتگو با فلسطینی ها و اسرائیلی ها و سایر گروه های منطقه ای برای برقراری آتش بس ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که رسانه های خارجی پیش از این از ورود نماینده رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی با هدف آرام کردن اوضاع خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها روز جمعه واشنگتن یک هیئت دیپلماتیک برای تلاش جهت دستیابی به آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به تل‌آویو اعزام کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که “هادی عمرو”، دستیار وزیر خارجه این کشور در امور فلسطین در راس هیاتی جمعه با هواپیمایی نظامی وارد تل‌آویو شد و جلساتی را با مقامات ارشد اسرائیلی برگزار کرد.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد که عمرو با مقامات ارشد اسرائیلی و رهبری فلسطین و دیگر طرف‌ها گفتگو کرده است.

منابعی در سفارت آمریکا در اراضی اشغالی گزارش دادند که عمرو و تیمش برای ایجاد آرامش پایدار بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی تلاش خواهند کرد.

این احتمالا فعال‌ترین مداخله آمریکا تاکنون در بحران غزه و اولین سفر هادی عمرو به این منطقه از زمان روی کار آمدن باشد.

مطالب مرتبط
درج دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.